Tvivlaren

Sören Olsson skriver Tvivel är en tillgång – inte en svaghet!.

Ibland hittar man sådana guldkorn. Jag gillar metaforerna (såklart) han använder.

Känslorna kan användas som en kompass mot den hamn du väljer att lägga till vid.

Och inom kort kanske du åter igen är på väg på okända hav, mot nya utmaningar.
Och varför ska det uppfattas som någonting negativt?
Det är en del av resan mot individens visdom, kunskap och inre trygghet.

Det är vi alla värda, tycker jag.

Det är väl så att man hittar det man söker efter. Just nu är jag i lite ”tvivlar-och-funderar-läge” så det var inte så konstigt att jag hittade Sörens postning.

Jag ska läsa den en gång till.

Lämna en kommentar

Filed under bloggar, Läsvärt, Uppbyggande

Och vad tycker du om detta?

