Statusrapport – Beslut är bäst att fatta snabbt

Nu har jag tackat nej till ett teaterengagemang.

Med en jobbdepp och en teaterpjäsproduktion som fick ett snöpligt och riktigt tråkigt avslut känner jag mig ganska mentalt mörbultad.  Att få detta under en så komprimerad tid som en månad slog undan benen på mig. Teaterintresset hade dock vaknat och jag antydde till en bekant att jag ville fortsätta spela. Förra helgen fick jag ett erbjudande om en lite roll i en väldigt speciell pjäs. Jag träffade gruppen, fick manus och läste men inte med någon entusiasm. Jag märkte att jag läste slarvigt, drog på läsandet, gjorde annat…  Ett krux var att det var bara en månad kvar till premiär.

Man kan väga för och emot men finns inte känslan helt med är det bättre att säga nej.

Risken var att det hade blivit för mycket och att stressen skulle gjort att jag blivit ofokuserad och till och med klappa ihop. Jag vill se till att jag själv mår bra och är tillräckligt stabil innan jag åtar mig något igen. Därför är jag glad att jag inte drog ut på beskedet längre. Jag hoppas verkligen att det löser sig för dem för det är ett spännande manus och de är värda att komma till premiär.

Nästa projekt är mig själv. Sammanfattning av de saker jag kommit fram till och de tankar som väckts av både jobb teaterhändelser och samtal jag haft med en terapeut (Gräv bakåt men gå framåt, Sorgen och Börja nysta).

Hitta vägen

Hitta vägen

PS. Jag satt och bläddrade tillbaka i bloggen och känner mig ändå lite stolt över att jag kan formulera mig och få fram mina tankar. Om ingen annan säger det så får man säga det själv 😉

Peppade mig med lite Spotifymysik när jag skrev: Blå Grodorna – Rockin’ Chair eller Blå Grodorna – You Can’t Judge A Book By The Cover

2 kommentarer

Filed under statusrapport

2 responses to “Statusrapport – Beslut är bäst att fatta snabbt

  1. Ja, så är det. Om ingen annan säger det får man säga det själv. Och fundera över vem man skriver för… Sig själv framför allt förhoppningsvis. 🙂
    Och visst kan du både formulera dig och skriva puffar 😉

    • Tack!
      Visst har du rätt. Många inlägg på sistone har varit för mig själv. Jag har haft i åtanke att skriva även så att andra läsare ska få ut något av det även om det varit för egen del jag skrivit.

      Mer puffar hoppas jag att jag får tid för. För det är skoj.

Och vad tycker du om detta?

