Filmen om mig själv

Nattens bibliotek ställer frågan till sina läsare ”Vem skulle spela rollen i filmen om dig själv?”

Först tänkte jag Woody Harelsson. Mest för att en bekant sagt att han är så lik mig. Men enligt Siri/Nattens regler så är det personligheten som är det viktiga och jag har inte sett Woody så mycket att jag känner till hans rollfigurers personlighet.

Min fru tycker att jag är lik Hugh Jackman. Det skulle vara i ”Kate och Leopold” då, fast utan 1800-talskläderna… Jag har inga knivar i knogarna men det kanske skulle vara bra att ha till hands vid potatisskalningen.

Jag skulle nog luta åt att välja John Cusack. Jag är på långa vägar lika snygg (handsome heter det väl) som han är men han har en förmåga att spela vanliga killar som har en viss svaghet för att ifrågasätta och  sätta sig på tvären ”bara för att”. (Upptäckte för övrigt att både Cusack och Harellson båda är med i filmen 2012)

Men den som skulle passa bäst att spela mig är Philip Zanden.  Han är mångsidig och  liknar mig. Han kan både regissera och delta som aktör. Han har deltagit i ”På spåret” så han borde ha en hel del allmänbildning. Han är mitt definitiva val.

Sist men inte minst: Jag har faktiskt träffat honom. En gång i Gymnasiet hade vi temadag och han var i vår klass och vi fick prova på att spela lite teaterövningar. Jag vill minnas att jag fick några positiva ord.

"Ack, stackars farsanmittilivet! - Jag kände honom, Horatio, en oändeligt lustig, utomordentligt humoristisk karl."

"Ack, stackars farsanmittilivet! - Jag kände honom, Horatio, en oändeligt lustig, utomordentligt humoristisk karl."

Men varför skulle någon annan spela mig? Jag spelar så bra själv… 😉

4 kommentarer

Filed under Funderingar, Läsvärt

4 responses to “Filmen om mig själv

  1. Philip Zandén är ett utmärkt val!

  2. Jag spelar redan huvudrollen i filmen om mitt liv 🙂

Och vad tycker du om detta?

