Lägg ner

Stänga av?

Stänga av?

Just nu funderar jag på om bloggen ska få leva vidare.

Jag hade en sådan fundering tidigare, kommer inte ihåg när. Från början tänkte jag att bloggen skulle ha ett slut när bloggsyftet var uppfyllt. Mitt första syfte var att ha ett ventilationshål och det funkade ju bra.  Efterhand har syftet ändrats men jag känner att det är lite vagt nu och därför skriver jag inte kanske inte lika mycket. Det finns andra privata orsaker till att skrivandet är lite mer sporadiskt också.

Jag gillar skrivandet och funderandet och det vill jag fortsätta med. Frågan är om det ska vara som ”farsan” eller någon annan? Kanske mitt eget riktiga jag? Några av er läsare vet vem farsan är och i de flesta fall är det ok. ”Farsan” har börjat vidga sina vyer till att skriva annat och då kanske det krävs en förändring. Helst skulle jag vilja ha en egen domän för ”honom” för jag tycker om namnet och det beskriver väldigt bra hur jag vill se på livet.

Man är ”mitt i livet”. Alltid! Oavsett ålder.

När jag tittar tillbaka på gamla inlägg så känner jag att de är en passerad period i mitt liv. Det är inte jag nu, även om de erfarenheter jag beskriver är en del av hur jag är idag. (Självklart…) Ibland behöver man göra upp med det gamla.  Kanske inte så drastiskt som beskrivs här.

Det här får ligga och gro ett litet tag till. Men jag lovar er och mig själv. Förändringen behövs.

Lämna en kommentar

Filed under Funderingar, livet

Och vad tycker du om detta?

