Kryptisk? moi? Mais oui!

En läsare tyckte att många av mina inlägg på sistone har varit kryptiska. Antar att jag får räkna bort de om Gmail och lättsam reklam då…

Jag kan inte göra annat än att bekräfta att de varit vaga och kanske mer byggt på en känsla än konkret innehåll. Den senaste veckan har tankarna varit fyllda av en sak som hänt i den personliga privata sfären. Jag vill inte, av hänsyn till både mig själv och andra inblandade inte skriva om detta. Kanske inte ens när det är utrett och tillräckligt vatten flutit under broarna. Därför kan vissa inlägg sakna sammanhang trots att jag skrivit att sammanhanget är viktigt i ”Kontext – Sammanhang”.

Någonstans måste jag få ur mig lite saker och det här får bli en av kanalerna, förutom ett par goda vänner och min fru. Jag har lämnat ett sammanhang som sög lusten ur mig. Hade jag fått välja själv hade jag stannat kvar, men jag ville inte förknippa mig med det som blev.

Note to self: Hörru nu är du kryptisk igen…

-JA ja. Kom igen om ett halvår så får vi se om det är ok att skriva om det.

Det jag vill säga är att jag är på väg tillbaka till en helare människa igen tack vare, vänner, familj, egna intresen och lite djävlarannamma. En och annan spark i baken har jag också fått. Att stå för det man gör hjälper också en framåt.

Kryptisk eller transparent...?

Kryptisk eller transparent...?

Att jag inte fått några kommentarer på Öppna en dörr måste vara ett rent misstag från mina läsare. För jag ska väl fortsätta med mina ”skrivpuffinlägg?

Lämna en kommentar

Filed under livet

Och vad tycker du om detta?

