Förberedelser och känsloläge

Nästa vecka blir spännande…

Just nu har jag en hel del blandade känslor i huvudet. Skam, likgiltighet, låt-gå, hopp, ”det löser sig”, ilska, frustration, hopplöshet. Etc etc.

Det var ju en hel drös säger du. ”Varför är det på detta viset?”.

De senaste två veckorna har inte varit mina bästa. Om jag inte gör något åt min jobbsituation så kommer jag att gå under. Jag har försökt, med alla medel jag har att komma vidare och få saker gjort men det har varit som förgjort. Det tar stopp. Riktigt stopp och jag kan inte komma förbi. Det låter konstigt och är kanske svårt att förklara men så är det. Jag antar att det har gått för långt för att jag ska komma vidare. Vad vet jag…

Det är en läskig känsla när det stoppar. Jag vet vad jag ska och borde göra men kan inte. En riktigt stor blockering sitter i vägen och den klarar jag inte att rubba på egen hand nu. Jag får tillkalla lämplig grävskopa och vägarbetare som kan det där.

Hela den här sörjan får mig att ifrågasätta allt. Är jag bra på mitt jobb? Är jag en bra förälder, man äkta make, person? Är jag en bra människa. Jag åker jojo i självkänslan och till slut blir jag lite yr och matt.

Hur som helst ska jag se till att prata med projektledare, HR och andra lämpliga personer.  Jag har ju redan tagit steget att ta professionell hjälp för egen del. Mitt bollplank om mig själv kallar jag det för.

Jag vet att allt grejar sig till slut.  Kanske är detta en bra start på något nytt?

Blandade känslor

Blandade känslor

1 kommentar

Filed under statusrapport

One response to “Förberedelser och känsloläge

  1. mmm
    Förstår din känsla. Är där ibland själv.
    Tycker skrivandet hjälper.

    Har påbörjar en liten rysarnovell som jag gärna tar dina råd och synpunkter på.

    /A

Och vad tycker du om detta?

