Cafe livslust

Sitter på ett café innan jobbet. Jag har bestämt mig för att uppdatera min CV och skicka den till lämpliga företag.

Det är en väg för att ta mig ur svackan jag är i. Göra nytt. Bryta den onda förtrollningen jag sitter i. Jag har säkert själv hållit i trollspöt en del av tiden så då är det dags att vara lite Harry Potter och jobba för det godas sida.

Får det vara en påse?

Får det vara en påse?

Hjärnan består av ett oförståeligt antal nervceller. Dessa kommunicerar med varandra med kemiska ämnen i en oändlig ström. Vissa signalmönster förstärks och andra dör ut. De som förstärks skapar minnen, beteenden och styr hur vi är som människor.

Nu vill jag fokusera på att förstärka de kemiska mönster som får mig att må bra.
Jag lyssnar på glad musik för att få mig i en glad stämning när jag ska jobba.
Jag går bort från saker som ger mig negativ energi, dvs de som skulle ha förstärkt ”dåliga” kemiska mönster.

För örigt kan jag rekommendera boken ”En kortfattad historik över nästan allting ” av Bill Bryson  (Bokus) Där får man i sig kunskap om värdlen livet och universum på ett väldigt roligt, häpnadsväckande, upplyftande  och tankeväckande sätt.

Lämna en kommentar

Filed under Uppbyggande

Och vad tycker du om detta?

