Sorgen

Marcus Birro (som jag har läst ett par inlägg av på sistone trots att jag tog bort hans blogg från Google reader) har skrivit om sorg och dysterhet och att man har rätt att vara det ibland.

Idag skriver han så här:

När du läser detta hoppas jag du inser hur djupt mänskligt det är att vara sorgsen ibland. Och att fly från sorgen är samma sak som att bjuda in den tusen gånger till.

Det är det jag gör just nu. Flyr undan mig själv. Vad jag känner och det jag satt igång och de känslor de rör upp och återuppväcker.

I eftermiddag ska jag iväg till tredje utvärderingssamtalet med en terapeut inför en möjlig utredning eller vad det nu blir. Bollplank kallar jag det. Jag behöver råd, guidning vägledning, en hand att hålla i. Någon att berätta för hur jag mår. Någon som kan stödja mig när det haltar.

Och sorgen som Marcus skriver om? Det sitter en klump i magen. I huvudet är det dimmigt och tungt. De senaste dagarna har jag känt att jag bara vill sätta mig ner och grina ut allt. Rensa känslorna. Fast det kommer inte ut så lätt. Men det vore skönt.

4 kommentarer

Filed under Funderingar, självinsikt, statusrapport

4 responses to “Sorgen

  1. Ia

    Hoppas du mår bättre snart. Alla kan behöva en hand ibland.

    • Tack Ia (välkommen hit)
      Hade ett bra samtal med terapeuten. Vi pratade mest om relationen till min mamma men vävde in lite nutid på slutet också.
      Jag tror att jag är på rätt väg igen, men det behövs lite handhållning på vägen.

  2. Klart att det är jobbigt att med ledning av proffs ta på sig andra glasögon för att försöka se. Skuldkänslor är en del av paketet. Försök släppa taget. Det blir bra, hur det än blir.

    • Hej Genrep
      Jo jag känner ju egentligen till det. Hade samma reaktion/känslor förra gången och det blev ju bra då.
      Men icke förty så känns det ändå medan man är där.

      Bra som du säger att släppa taget. Uppmärksamma att känslorna finns där och låta dem passera.

Och vad tycker du om detta?

