I kläm

Idag är det klämdag. Som någon på twitter sade så är en ”klem” en kram på norska. Så kramas mera.

Jag behöver många kramar.

Sitter på ett öde jobb, endast jag och en kollega som inte säger så mycket.

Borde ringa ett telefonsamtal för att kolla öppettider och tillgänglighet för att få till ett samtal om min ”sirap” men det tar emot. Jag vet inte varför. Det borde vara enkelt men någonstans tar det stopp. Av trots, glömska, dålig självinsikt, eller för att jag ibland inte ids och vill. Ibland känns det så stort.

Hallå , jag skulle vilja få en tid för att diskutera varför det ibland tar emot och att jag skulle vilja fungera även när jag inte är på topp.

Så enkelt är det ju. En del av er förstår varför det tar emot. En del säger ”Klipp dig, ta dig samman och ring för i helv…” Olika synsätt, erfarenheter och attityder skiljer er åt. Det är bara att acceptera att det är så.

Jag har bara svårt att acceptera mig själv och mogna. Kanske är det samma sak?

Har du ringt efter hjälp?

Har du ringt efter hjälp?

2 kommentarer

Filed under Funderingar, livet, personligt, Sirap

2 responses to “I kläm

  1. Jag förstår varför det tar emot. Det jag inte förstår (jag lever ju med det hemma…) varför man inte gör det ändå? Om jag bara skulle göra saker jag hade lust att göra så skulle inte mycket bli gjort. Ibland är det lixom bara att ”göra” för det är oändligt skönt efteråt.

  2. För en del så är gränsen längre bort för när man kan göra saker även när det tar emot. Det är skitsvårt att förklara, måste upplevas 🙂
    När det händer mig så kan man rada upp alla argument för varför man ska göra det nu! Det kan stå på ett papper, man kan skrika det i örat på mig men det klickar inte.
    Jag vet allt det där. Kämpar med det och det är INTE som många säger ”ryck upp dig och gör det” som alltid funkar.

    Ibland funkar det, efter ett tag. Jag kämpar för att det där taget ska bli kortare.

Och vad tycker du om detta?

