Svar till Henrika om bloggande 40-åringar

Det här är en kommentar till denna där Henrika skrev.

Jag har själv funderat på vad bloggandet ersätter – eller möjligtvis vad bloggandet gör att jag inte gör, som jag kanske borde göra.

Hej och välkommen Henrika (igen). Jag undrade först hur du hittat hit men jag antar att du gjorde en sökning på ditt namn?

Numera är bloggandet en mindre del av mitt liv. Tack och lov vill jag säga. Orsakerna till bloggandet har jag/vi bearbetat på annat håll.

Jag försöker och har hittat nya vänner och bekanta via blogg och twitter. En del ytliga men många spännande och intressanta personer som är kul att lära känna litet grand i alla fall.

Jag har återupptagit min gamla passion amatörteatern och just nu brinner jag för den. Ska se till så att jag inte brinner upp.

Så jag vill i framtiden att mitt bloggande inte ska ersätta något annat, utan vara ett komplement. För det har blivit en del av mitt liv, även om jag inte är helt färdig med hur den delen ska se ut.

Tack för att du påminde mig igen.

3 kommentarer

Filed under bloggar, Funderingar, självinsikt

3 responses to “Svar till Henrika om bloggande 40-åringar

  1. Det låter bra. Och amatörteater låter engagerande.

  2. Att blogga är ju som att skriva dagbok, fast på ett nytt sätt. Inget trams i byrålådan utan orden ut i cyber och kanske hittar någon annan orden. Folk analyserar sönder livet. VARFÖR blogga? VARFÖR leva i relation? Varför köpa rynkkräm? Varför sitter frun vid datorn? VARFÖR åka bil till jobbet? VARFÖR GI? Osv
    Lev mer. Gör. Utan att fundera på varför. Svaret kanske inte ens finns i detta livet.

    • Visst kan det vara en dagbok. Men det kan också vara en offentlig dagbok, ett bollplank och då kan det vara bollplank.

      Håller med dig att ibland blir det för mycket VARFÖR.
      Försöker skära ner på det nuförtiden.

Och vad tycker du om detta?

