Apropå boxning…

Läste hos Sjumilakliv angående ”sporter jag aldrig skulle börja med”

Appropos boxning, det finns ju så ”eleganta” sporter som MMA (Mixed Martial Arts) och alla de där där de pucklar på varandra utan (synbarliga) regler… Jag fattar överhuvd taget inte vitsen med det. Jo möjligtvis att man ska bevisa att ”Jag är starkast, jag slår hårdast, jag kan slå till någon utan att ge det en eftertanke”.

Att kalla det sport är för mig obegripligt med tanke på vilken attityd den förmedlar både utanför och innanför slagsmålsburen.

Kramgoa killar!

Kramgoa killar!

Ang. bilden :De tycker väl om varandra antar jag? Kärlek börjar med bråk hette det när jag var liten.

Ps. Titta även in på inlägget om ”sporter jag önskar fanns”. Kreativiteten flödade.

Lämna en kommentar

Filed under Funderingar

Och vad tycker du om detta?

