Nu har det hänt! Jag är upptäckt…

Nej ingen teateragent har kommit med en fet plånbok och värvat mig. Sådana illusioner händer bara när jag slutit ögonen och låter drömmakaren bestämma.

Jag ser dig...

Jag ser dig...

Nej jag fick häromdagen en kommentar från en bekant som påpekade att jag tydligen bloggar också. Det här är alltså en person som hamnat på min blogg och förstått att det är jag.

Pikant, intressant, och fundersamt.

Hur gör jag nu? Egentligen stör det mig inte så mycket just nu men det kanske beror på att jag inte ser konsekvenserna. Om det skulle vara några? Den här bekantingen är ingen nära vän eller släkt.

Jag får väl låta tankarna fara runt en stund och se hur och vad jag ska använda bloggen till framöver. Det stör mig lite att jag inte kan skriva lika öppet som tidigare för det var skönt att ha det anonyma bollplanket att ty sig till.

Tiderna förändras!

Jag tror att jag just nu vinner mer på att vara mer öppen, inåt och hemma. Kanske lite mer sluten utåt, eller åtminstone mer allmänt hållen utan att lämna ut. För funderingar har jag kvar. Jag är sån! Tankar kommer och jag vill vrida på dem litet. Inte så mycket och så länge att de blir till grubblerier utan verkan. Det har terapi och erfarenhet lärt mig att det inte blir något gott av.

2 kommentarer

Filed under Funderingar, personligt

2 responses to “Nu har det hänt! Jag är upptäckt…

  1. Ok, nu minns jag kanske fel, men har du inte fler än denna bloggen, så vilken är det som är upptäckt då 🙂 Är det just denna?

Och vad tycker du om detta?

