Google docs FTW – Dokument var du än är

Jag har börjat testa att använda googles tjänster (Gmail, google reader, calendar etc).

En tjänst som jag börjar gilla mer och mer är Google Documents. Just nu är det bara för att ha teateranteckningar med mig vart jag än har en dator. Smidigt att kunna klämma in en fundering eller en kommentar både när jag sitter hemma, på jobbet (ahem det där läste inte min arbetsgivare…) eller om jag sitter på internetcafe.  Bra att ha dokumenten ”med sig” utan att behöva släpa på en usb-sticka. Dessutom kan man vara flera som delar på samma dokument vilket kan vara en fördel om man jobbar ihop med någon.

Upptäckte att det finns massor av mallar som man kan använda. Jag antar att de flesta är på engelska förstås…

Övriga google är inte så dumt det med, kalender, RSS-läsare etc. Bla kalender använder vi för sonens aktiviteter och synkar till hans telefon med Goosync.

Långsamt så börjar jag insupa ”The Google Kool-aid” *1

Drick detta

Drick detta

*1- Utrycket om att ”Drink the Kool-Aid” har bland annat koppling till en dyster händelse som kallas Jonestown-Massakern.

För övrigt kan Kool-Aid användas som garnfärg vilket jag tycker verkar vara en betydligt trevligare sysselsättning än att ha ihjäl sina församlingsmedlemmar.

1 kommentar

Filed under Lättviktigt, teater, Vardag

One response to “Google docs FTW – Dokument var du än är

Och vad tycker du om detta?

