Första gången igen – skrämmande vilja

I kväll är det första gången. Första gången på länge som jag träffar dem igen. De som jag tillbringade många kvällar med för nästan tio år sedan. Det är dags för första repetitionen av pjäsen jag ska vara med i.

Jag kan erkänna att ibland skrämmer den här pjäsen skiten ur mig. För att den har beröringspunkter med sådant från mitt eget liv. Sådant som jag helst vill komma bort från och inte vill ska hända igen. Jag är rädd för att det ska trigga igång känslor som jag kommer att ha svårt att hantera.

Å andra sidan tar jag det som en utmaning ”kom igen bara, ge mig vad du har pjäs!”. Ett slags terapeutiskt syfte att bearbeta det som hände och finns inom mig. Detta överväger rädslan. Känslan att jag ska vara starkare än mina känslor, att verkligen kunna hantera dem och använda dem till något bra, kreativt.

Jag vill verkligen ändå spela den här pjäsen, vad som än kommer upp.

Ta fram demonen i ljuset

Ta fram demonen i ljuset

3 kommentarer

Filed under teater

3 responses to “Första gången igen – skrämmande vilja

  1. truthandfiction

    Hej Farsan!
    Jag har ställt en fråga i min blogg som jag hoppas och tror att du kan svara på, jag gissar att du jobbar med något it-smart?

  2. truthandfiction

    TACK! Din mobilhjälp mottogs väldigt tacksamt, du är grym! /Truth

    • farsanmittilivet

      Jag bockar och skrapar med foten lite blygt… Nä förresten. Varför ska jag vara blyg inför något som jag kan. Ödmjuk kan man vara men inte blyg.
      Det var kul att hjälpa till och så fick jag igång mailfunktionen också. Kan komma till nytta då jag gärna har velat blogga från mobilen men dragit mig pga tekniska svårigheter.

Och vad tycker du om detta?

