Spela teater!

Agera

Agera

Jag har hela livet spelat teater. Alltså missförstå mig rätt, inte bland folk (vad jag vet) utan på scen. En glad amatör från grundskolan och en bra bit upp i trettioårsåldern. Det blev av naturliga skäl ett uppehåll (läs barn och familj).

Men nu är det dags igen!

Förra helgen ringde en gammal teaterkompis från den amatörgrupp jag var med i drygt tio år och undrade om det sög i teatertarmen. ”-Jovars det gör det men jag har ju en del annat på schemat som tar upp min tid (blogg, familj livet, funderingar, personlig utveckling, twitter, nya sociala bekanstskaper och så… STOPP!)

Hjärtat sade JA JA JA! munnen sade jodå jag ska tänka på saken och återkomma.

Efter ett par minuters förklarande av erbjudandet till min fru så var det klart. Det får skaffas fram tid för det här vill jag.

Jag tackade jag och fick ett manus tillsänt mig och vad tusan?!?! Det är ju en huvudroll jag fått. Klarar jag det? Lilla jag?

Jajamen! Eller rättare sagt: man  måste ju försöka.

Så här har ni en manlig huvudrollsinnehavare.  Ibland måste man följa hjärtat.

(Pjäsen är en komedi med intressant innehåll. Jag lovar att det kommer mer om det senare)

5 kommentarer

Filed under livet

5 responses to “Spela teater!

  1. brutnabarriarersbeloning

    Good for you. Följa hjärtat. Sånt gillar jag.
    Det kommer bli så bra så.

    • farsanmittilivet

      Jo hjärtat sade ja till det här.
      Däremot undrar jag varför du skrev ”Det kommer att bli så bra så”. Det är en mening som kan misstolkas.

      • brutnabarriarersbeloning

        Ja, det har du såklart helt rätt i.
        Hur menade jag? Jag tror jag tolkade in en liten tvekan/osäkerhet hos dig i din fråga ”klarar jag det? LIlla jag?” och ville nog bara peppa dig lite helt enkelt.
        När hjärtat säger ja, brukar det vara den rätta vägen.
        Var jag tydligare nu?
        Tack för att du påpekade min klyschiga kommentar!

  2. farsanmittilivet

    brutnabarriarersbeloning: Då förstår jag din ordalydelse.
    Jag har gett mig i kast med pjäsen med hull och hår. Roligt jobb!

Och vad tycker du om detta?

