D-vitamin, GTD och ett någorlunda glatt humör

Piggpiller

Piggpiller

Har käkat D-vitamin i en vecka nu och tamejtusan om det inte hjälper upp humöret litet. Om det så än är placeboeffekten så tänker jag fortsätta. Nu den mörka årstiden sägs det var viktigt att hålla dvitaminet i gång. (Maria vad har du för erfarenheter?)

Jag har också insett att jag behöver hjälp med att strukturera upp mig själv. Har börjat utforska Get Things Done (GTD ) på förslag io en kommentar från Thomas Drakengren. Många delar i GTD känner jag igen och använder mig av men att få stöd med helheten kan vara bra. Det verkar funka bra att ha något med sig hela tiden att anteckna på.

Det jag vill är att få tid över till att skriva mera och kommentera i de bloggar jag läser. Kan gå..!

6 kommentarer

Filed under självinsikt, statusrapport, Uppbyggande

6 responses to “D-vitamin, GTD och ett någorlunda glatt humör

  1. Mina erfarenheter är att burken är slut men jag ska köpa ny nästa vecka när jag är i stan. kanske funkar dom, jag blev inte tröttare iallafall!

  2. Vi har ätit ”Sol” nu sen före jul… inte märker jag nån skillnad. Varken på mig eller mina barn.
    Man ska nog se till att VARA i solen istället och äta hälsosamt…

  3. brutnabarriarersbeloning

    Det finns ju olika typer av D-vitamin. Då menar jag inte att D-vitamin är olika. Men att de framställs på olika sätt och att kroppen tar upp det på olika sätt beroende på om det är naturligt eller inte. Det kan göra skillnad för om man märker skillnad eller ej. Det är min erfarenhet ;-).

  4. truthandfiction

    D-vitamin kanske är någonting för mig också? Humöret sviktar i vinterlandet Skåne… Tack för alla fina kommentarer under sjukdomstiden, nu uppdaterar jag igen!

    • farsanmittilivet

      Klart jag bryr mig om hur du mår. Skönt att du är tillbaka.
      För övrigt krävs det nog mer än D-vitamin för mig just nu. Men det får farbror doktorn vara med och titta på.

  5. GTD kan jag rekommendera. Jag har använt metoden i ungefär ett år nu. Vad som passar en är väl rätt personligt, men jag har garanterat ökat min produktivitet och mitt välbefinnande med hjälp av herr Allens metod.

    Det tog ett tag att hitta ett bra upplägg, jag har provat många applikationer och pappersvarianter. Nu använder jag OmniFocus som jag tycker mycket om.

    Lycka till med utforskningarna!

Och vad tycker du om detta?

