Skönt att få saker gjort!

Idag har jag gjort klart det som jag föresatte mig att göra för ett par dagar sedan. Yes!

Efter snacket med chefen kom vi överens om att jag skulle fokusera på en enda uppgift de närmaste dagarna.

Denna och en annan sak som känns i alla fall nästan klar gör att jag känner mig mer uppåt idag.

Men jag ropar inte hej ännu för jag vet att jag kan hamna ner i sirapen igen. Lite visare nu hoppas jag. Jag vet i alla fall att jag vill jobba annorlunda i det här projektet men hellre i något annat projekt (Viskar: Shhhh egentligen vill jag jobba med några andra men berätta det inte får någon ok?).

Jag behöver hjälp att strukturera mina att-göra saker och tittar på online-verktyg som thymer.com och ”Remember the Milk”. Vilken kan vara bäst? Eller finns det bättre alternativ? Penna och papper, todo-lista i mobilen?

Nästan dags att belöna sig med en semla?

Belöning?

Belöning?

PS. En bra lista med produktivitetsverktyg online finns här på mashable.com.

3 kommentarer

Filed under jobb, Sirap, statusrapport, Uppbyggande

3 responses to “Skönt att få saker gjort!

  1. Prova David Allens metodik ”Getting Things Done”, innan du fokuserar på verktyg för att-göra-listor!

    http://en.wikipedia.org/wiki/Getting_Things_Done

    Den har en bra psykologisk grund och är riktigt smidig. Sedan kan du leta efter verktyg som passar.

  2. farsanmittilivet

    Jag har varit och nosat på GTD. Läst en del om det och sett det refererats bland alla IT-bloggar jag läser.

    Bra råd att fokusera på kärnan i GTD innan man tar till tekniken. Som datanörd(?) är det lätt att direkt leta verktyg.

    Vad anser du är det första man ska göra?

    Ps se även http://fibban.fleecelabs.se/2010/01/gtd-kom-igang.html

  3. Jag fastnade mer för belöningen. Semlor är gott – det är länge sen jag fick en semla. Det lär väl bli som vanligt; att jag minsann får baka själv om jag vill ha nån… (Bor i ett semmel-u-land). Suck.

Och vad tycker du om detta?

