Så trött på jobbet

Tunnelseende

Tunnelseende

De senaste två månaderna har ibland varit olidliga när det gäller att gå till jobbet.  Just nu känns det som en stor trötthet.  Kanske är det så att knoppen inte hänger med när alla faktorer talar emot?

Jag sitter utlokaliserad i ett projekt. Det är rent destruktivt för en sådan som mig att sitta i den situation jag är är i just nu och ibland är det nära att jag går sönder. Jag känner mig halv och utnyttjar bara en del av vad jag vet att jag kan klara av. Jag tycker om att ha en dialog, berätta vad jag lärt mig och vilka problem jag stöter på. Jag behöver respons och kollegor som är villiga att dela med sig av sin kunskap tillbaka. Det är idealet.

Men de kollegor jag har just nu är lite fåordiga för att uttrycka det snällt. Åtminstone jobbmässigt.

Tyvärr är arbetsuppgifterna nu inte de mest roliga heller.

Eftersom jag inte kan ändra på hur de tre kollegorna är så finns det bara ett alternativ och det är att ändra mig själv. Jag har sonderat och berättat för chefer att det är segt och motivationslöst. Så det är ett steg på vägen.

Efter snacket med chefen kom vi överens om att jag skulle fokusera på en enda uppgift de närmaste dagarna. En strategi som har lyft mig lite.

Kraften sinar och det negativa i situationen spiller tyvärr över på andra delar av livet. Inte idealiskt.

Så! nu har jag gnällt färdigt och tänker dock inte låta det här bli en ny MacDonalds-blogg. Jag har medvetet hejdat mig och kapat bort en hel del negativa meningar som höll på att smyga sig in i inlägget. Tänker på hur jag tänkte under positivaveckan. Nu vet ni i alla fall hur läget är och varför inläggen kommer lite sporadiskt.

Och ibland vill man bara dricka sitt kaffe i fred och skriva blogginlägg. Skriva… Kanske skulle vara en ny karriär?

Java fan

Java fan

Tycker ni att jag gnäller så säg det. Det finns de som har det sju resor värre minst sagt. Det vet jag! Det får mig att känna att jag har ilandsproblem och mina tankar i morse gick till den här familjen. Det är hemskt , hemskt så ord knappt går att finna.

5 kommentarer

Filed under Deppighet, Funderingar, jobb, Sirap, statusrapport

5 responses to “Så trött på jobbet

  1. fast i-landsproblem är ju nära för oss som tack och lov inte har större problem just nu. Att barn dör orkar jag inte ens ta in i hjärnan – det är för hemskt.

  2. Gnäll på du. Det lättar.

  3. Det är så oerhört alltigenom fruktansvärt med barn som dör. Det borde vara förbjudet.

    Ens egna små futtiga problem blir plötsligt för fula och gnälliga för att få finnas – men det försvinner de ju inte av i alla fall, det blir fel alltihop.

    Och ännu gnälligare.

  4. Pingback: Smet | Farsan mitt i livet

Och vad tycker du om detta?

