Kolla upp din tilltänkta date

Jag snokar igenom lite bloggar om mobiltelefoner och såg ett inlägg om applikationen Datecheck. Med den kan man med hjälp av telefonnummer, namn eller adress se om en person:

  • Är straffad eller är dömd för brott av sexuell natur.
  • Få information om personen äger fastigheter eller om bostaden.
  • Astrologinformation (Suck…)
  • Sammanfattning om sociala och proffessionella nätverk
  • Relationsstatus

Kolla paketet innan du köper...

Alltså… Samtal, konversation etc. Funkar inte det för att få en bild av personen? På mig verkar det lite lömskt att man ska ”kolla upp” personen. Frågan är när man gör denna check? På förta daten när man diskret går på muggen? Efter ett antal träffar och innan man följer med hem?

De olika saker man får reda på kan vara vettiga möjligtvis astrologinformationen undantagen om man inte ser den senare som ett lättsamt samtalsämne.

Nu funkar väl detta bara i USA och Datecheck kanske är en lösning på ett problem de har där borta…

Om det nu inte är en skämtapplikation? Jag vet inte vilket som skulle vara bäst, skämt eller allvar

3 kommentarer

Filed under Lättviktigt

3 responses to “Kolla upp din tilltänkta date

  1. Jag hittade en bra länk till vettigare (och enklare) saker att underöka, som man kan kolla upp själv! 🙂
    http://date.lifetips.com/cat/23706/warning-signs/index.html

  2. Många människor har behov av att kontrollera andra människor, då jag började ett jobb 2006 sa en av mina dåvarande kollegor att ”jag skulle kolla när du fyller år och då fanns det även att jag kunde se om du hade obetalda räkningar, så jag kollade dig för det kostade bara 5 kr, och nej det hade du inte”, tack för den .. men det visste jag redan sa jag. Och detta var innan FRA kom till. Allt som sänds på nätet (vilket nät som helst) har kunnat lagras och sparas – idag finns det inte plats för allt så bara det gör väl att det måste väljas ut vad som ska sparas, vilket gör att man kommer ”att sila mygg och svälja kameler”som vanligt.

Och vad tycker du om detta?

