Nytt år, nya inlägg, nytt tänk

Gott nytt år önskar jag till er alla!

Champagnen är urdrucken och barnen är i säng. Ska snart gå och lägga mig på årets första natt. Hoppas att grannarna som spelade hög musik inte börjar igen…

Det har varit ett intressant år, omvälvande en hel del vardag och en massa kämpande.

2010, man vänjer sig vid de nya siffrorna. Har tänkt vänja till mig med nytt tänk och ny närvaro. Lite sannare och lite mer jag!

Kanske blir det året när farsanmittilivet kliver ur bloggarderoben? I alla ska det inte bli som förra året. Eller varför inte? 2009 var ett år när jag verkligen började vrida på mig själv, tog ett djärvt steg och erkände ett stort misstag.

Löften

Löften

Jag hoppas kunna vara mer närvarande, och säga vad jag tycker och tänker i många sammanhang. Inte bara i familjen.

Året kommer att innebära en större frigörelse från min mamma. En obearbetad sak som jag blivit varse först nu.

Jag vet att jag vill kämpa mer för min familj. Det kommer att bli kärvt och svårt ibland (goes without saying kanske…), men det finns mer att vinna på det än att dela på sig. För alla parter.

Förhoppningar finns om att sakta utöka min vänkrets med åtminstone en nyfunnen vän. Det tar tid att få nära vänner som vuxen men varför inte försöka?

Jag ska fundera på och ge akt på mina impulser och nycker och där det behövs hejda mig innan jag går över styr. Annars kastar jag mig in i dem och står för konsekvenserna.

Och jag tänker inte ge löften jag inte kan hålla.

Kram på er, lev gott.

3 kommentarer

Filed under familj, Funderingar, kärlek, Note to self, personligt, Relationer, självinsikt, statusrapport, Uppbyggande

3 responses to “Nytt år, nya inlägg, nytt tänk

  1. Kram på dig också! Hoppas 2010 blir ett bra år för dig och dina nära. /Johanna

  2. Kram och önskningar om jatt just det 2010 du önskar bloir till verkligehet.

  3. Gott nytt år. Låt oss alla hoppas att 2010 blir bättre på alla plan. Vi gör vad vi kan.

Och vad tycker du om detta?

