Efterjulslugn

Så särdeles aktiv har jag inte varit på bloggen den senaste tiden.

På sätt och vis har det varit skönt med ett litet uppehåll. Låta tankarna få vila litet och ägna tiden åt den verkliga familjen i stället för den virtuella. En annan anledning till torkan är den mentala orken. Jag har inte haft kraft att formulera mig i längre meddelanden än 3-5 meningar. Jobb och en obearbetat sak hemmavid dränerade mig på mental kraft.

Lite fånigt sårat blir egot när jag ser sidvisningarna närma sig nollstrecket i statistiken, men livet består ju inte bara av virtuella besöksräknare.

Vi ökade på vår IRL-besöksräknare genom att besöka föräldrar för extrajulsfirande. Lugn och skönt och faktiskt till hjälp för den obearbetade saken jag pratade om tidigare. Ni som följt mig kan kanske dar lite slutsatser till vad det handlar om.

Julen har passerat och det blir fler inlägg om vad som hänt innan under och efter. Kanske till och med ett pepparkakshus dyker upp på bild här så småningom.

I går hjälpte jag barnen att bygga en snögrotta (och insåg att jag behöver bättra på min kondition). Idag har vi byggt tre snögubbar och sonen skulpterade fram en fantastisk ”Sonic The Hedgehog” som tyvärr i hans detaljiver blev för smal och kollapsade när han skulle finputsa. Men den finns på bild (jag insåg att det fanns risk för ras…)

Och både jag och frun jag fick det vi önskade oss i julklapp.

Ps. Jag har läst massor av bloggar 0och jag imponeras av Victorias frekvens av blogginlägg. Men de är bra och roliga att läsa. You go girl!

PS2. Och jag kommer att skriva mera.

5 kommentarer

Filed under statusrapport, Vardag

5 responses to “Efterjulslugn

  1. Jag tänkte på vad ”hits” betyder… How Idiots Track Success… 🙂

    Det är irl besöken som betyder nånting.

    • farsanmittilivet

      Den var bra!
      Jag har varit eget besök IRL och vad gäller bloggvänner så har jag IRLat några men hoppas på fler.
      Håller med om att IRL är bäst men man kan ju blanda med VR.

  2. Tror det är bra med lite uppehåll i alla världar 🙂 men visst saknar man att läsa din blogg 🙂 och andras som ligger lite vilande 🙂
    Gott Nytt år 🙂

  3. brutnabarriarersbeloning

    Och jag som skyllde närmandet av nollstrecket på att det inte är så många som läser bloggar under julen…
    Gott nytt år!

Och vad tycker du om detta?

