#positivaveckan – dag 7 söndag sista dagen

Och på den sjunde dagen vilade herren.

Nja…

Jag vaknade 7.45 och bestämde mig för att slutföra dag 5 och 6 på temat #positivaveckan.  Det blev trots allt ett inlägg och ett som jag är hyfsat nöjd med. Men det tog en timme. Måste lära mig planera skrivandet bättre.

Postivt idag

  • Vi genomförde med lite möda och besvär en julklappsplanering. Skönt nu är det bara inköpen kvar. Fick till och med in en disksussion om man ska utgå från pengarna/budgeten eller vad man vill ge barnen.
  • Till frukost fick vi ett tvåmans luciatåg som sjöng två låtar. Dotter med ”sovaöverkompis” genomförde en strålande föreställning. Glädjen och stoltheten i hennes ögon överfördes på ett magiskt sätt till hennes föräldrar.
  • Lite fånigt kanske, men lunchen var jättegod. Enkel mat men gott.
  • I dag lämnade jag CDn med bilder till en tacksam förälder.
  • På sena eftermiddagen åkta jag in till stan för att jobba in ett par timmar. Jag satte mig på favoritcafet för en bit mat innan jobbet. Jag ägnade en stund åt att ge kreativa kommentarer på en Cv som en vän skickat till mig. Kände mig ganska nöjd med det jag åstadkommit.
Dimmigt överallt

Dimmigt överallt

Såg för övrigt att ett inlägg på Lyckobloggen handlade om lyckliga veckan.  Här är ett citat.

Ändå var det stor lycka att vara tillbaka hemma. Krama den älskade mannen. Borsta tänderna i det egna badrummet. Lägga huvudet på den välbekanta kudden.

1 kommentar

Filed under livet, statusrapport, Uppbyggande, Vardag

One response to “#positivaveckan – dag 7 söndag sista dagen

  1. WoW

    Finns väl ingen anledning att sluta vara positiv nu?

    🙂

Och vad tycker du om detta?

