#positivaveckan – dag 2 tisdag

Positivt idag

Toppen!

Toppen!

  • Jag är nöjd med att jag valde en enkel middag för mig och barnen idag. (Pizza, makaroner och färdiga köttbullar)
  • På jobbet hittade och rättade jag en bugg i ett program som jag aldrig jobbat med förut. Första gången jag tar ett sådant case i det här projektet. Men det har ju jag också skapat förutsättningarna för, vilket jag också är nöjd med.
  • Jag är nöjd med samtalet jag och F (Frun) hade om förhållningssätt till släkt och vänner. Jag var inte så upplagd för samtal, men vände och kände att att det lossnade. Stor skillnad från förr när jag inte hade tålamod och tystnade.
  • Jag tog mig i alla fall iväg till vaccinationscentralen men vände för att det var lite för lång kö. (På det igen i morgon)
  • Jag är glad att jag chattade lite med svägerskan och bror som nyss fått tvillingar. De kämpar!
  • Jag är nöjd att jag inte twittrade så mycket idag. Det gav mig arbetsro.
  • …och jag är nöjd att jag hittat några saker att vara nöjd med.

Vet ni,  när jag läser igenom listan så känns det faktiskt bra. En liten droppe positivism som trillar ner i hjärtat.

Vad tror ni ska jag köra ”negativaveckan” nästa vecka? 🙂

Lämna en kommentar

Filed under statusrapport, Uppbyggande

Och vad tycker du om detta?

