Statusrapport – segt, ovisst och lite tråkigt

Vägskäl - Vägsjäl

Vägskäl - Vägsjäl

Segt:Det har varit segt på jobb. Segt i huvudet ibland och mycket känns trögflytande just nu. (Se vidare under tråkigt)

Ovisst: Jag är kluven till hur jag ska göra med den här bloggen? Jag gillar skrivandet men det har ibland blivit lite prestationsångest. Jag vet också att jag hindrar mig från att skriva därför att tankarna på hur ni ska uppfattamig och bedömma mig kommer innan jag börjat formulera mig. Jag känner mig inte lika fri i skrivandet som förr. En del har att göra med att jag lärt känna några av er läsare .Några har jag mött i levande livet och några har jag haft mail och twitterkontakt med. Inte helt okomplicerat det senaste.

Det är ovisst hur jag ska förhålla mig till jobbet. Jag är glad att jag har uppdrag, men det är inte det roligaste man kan ha…

Ibland känns förhållandet ovisst (se vidare under tråkigt). Jag orkar inte kämpa vidare ibland. När ord och tankar inte möts. Men jag är lojal och ger inte upp så lätt. Banne mig!

Tråkigt: November var ju ingen höjdare med  14 soltimmar i Stockholm… Jag blir rastlös och uttråkad på ett sätt när livet flyter på.

Jag och frun har rett ut en del saker men har fortfarande saker kvar att beta av. Kanske är det jag som har svårt för vardagen, vill att det ska vara lite mer som händer hela tiden. Kanske inte för att jag orkar eller har tiden att hitta på saker själv. Men min hjärna pockar på saker.

Vad tråkigt hördudu…

När jag tittade tillbaka på vad jag skrivit så blev jag så less på mig själv. Är jag så här negativ?

Jag kanske skulle ha en positiv vecka, bara skriva bra roliga och positiva saker.

Vända på steken

Jag är av den åsikten att de ord man väljer har betydelse för hur man uppfattar saker.

En positivare rubrik skulle vara: lättrörligt, bestämt och spännande.

Det är väl värt att sträva att vända negativa formuleringar till positiva?

4 kommentarer

Filed under Funderingar, livet, personligt, statusrapport

4 responses to “Statusrapport – segt, ovisst och lite tråkigt

  1. November är en förbenat tråkig månad, och med en snöfattig december kryper mörkret än närmare på. Kanske har sinnesstämningen någonting med årstiden att göra? Själv sover jag någonting otroligt mycket. Helgen har i stort sett tillbringats liggandes i soffan och sovandes framför TV-serier. Trist för barnen ”Skrik inte, mamma sover”. Tröttheten är okontrollerbar, jag skulle vilja sova dagarna igenom.

    Snälla, sluta inte skriva i bloggen. Du skriver alltid tänkvärda och klart läsvärda saker!
    kram!

    • farsanmittilivet

      Johanna. Tack, Tack!
      Trött och skumögd på morgonen gick jag och läste din kommentar på väg till tbanan. När jag kom till slutet var jag tvungen att ha en liten omväg. För jag ville inte gå in i tbanan med tårar i ögonen. Av glädje! Din kommentar gav mig på mycket värme och det gjorde mig besluten att testa en sak den här veckan. Det kommer ett inlägg om det senare idag.

  2. Pingback: #positivaveckan – en veckas glädje « Farsan mitt i livet

  3. brutnabarriarersbeloning

    Hej, lämnar ett litet avtryck.
    Gillar dina inlägg under positiva veckan!
    Väntar också ivrigt på rubriken ”Statusrapport: lättrörligt, bestämt och spännande” som du antydde i inlägget 😉

Och vad tycker du om detta?

