Den där kärleken…

Jag halkade via Nicklas Strandhs listning av bloggande twittrare hos mcsarcne i ett inlägg om Den där kärleken…

I en av kommentarerna skrev Ulrika att:

Mycket handlar det om att dela – dela tankar och känslor. Dela omsorg om vardag och barn och varandra. Om en inställning som handlar mycket om att ge och väldigt lite om att få. I det så får vi båda så mycket att det knappt märks att vi ger…

Men mest handlar det nog om att våga. Att våga lämna ut sig till ett beroende som låter grunden skaka om något händer. Att släppa kontrollen…

Så lätt var det.

Våga ge!

Jaha, börjar i morgon då…

Totalt?

Totalt?

Tycker egentligen inte om att ett helt inlägg ska bestå av ett citat, men det här fångade tankar som jag har just nu.

Jag pratade på MSN med en gammal vän och fick rådet  ”You just have to be true to yourself..”. Japp, just nu jobbar jag med sanningen. Lite samma visa igen och ibland tycker jag att jag är som en skiva (Vinyl, inte CD) som upprepar samma spår.

Tror att det är en massa saker som fladdrar runt och behöver sätta sig just nu. Jag provar olika ställningstaganden, bollar, provar.

2 kommentarer

Filed under familj, kärlek, Relationer, självinsikt

2 responses to “Den där kärleken…

  1. farsanmittilivet

    Jag slår vad med mig själv. Får se om jag vinner.

Och vad tycker du om detta?

