Första intrycket – Kom inte hit, här finns inget att se

Fel väg? (bild från fliccr)

Fel väg?

I går ställde Nattens bibliotek frågan om män har känslor. Nicklas Deeped Strandh har börjat ett bloggprojekt där han ska lista alla sina twitterföljare som har bloggar. Båda länkade till mig och det känns… ju bra…. Det är alltid trevligt att få uppskattning och omnämnande, det bidrar väl något till att höja självkänslan på något sätt.

Men vad möts då nylänkade läsare av? Jo ett ”Här finns inget att se just nu. Stopp i flödet”.  Vältajmat eller hur?

Men så är det ju med oss ickeproffessionella skribenter. Jag har annat som behövs prioriteras och drar i mig och jag skriver när jag har lust till det. Tid finns ibland men om lusten är tillräckligt stark och tiden knapp så tar jag mig tid (som nu).

Även om inläggen kommer i en rännil just nu, hoppas jag att det som finns i arkivet kan locka. Om inte annat för att få en bild av mig. Jag behöver pausen

Det finns en massa ofärdiga inlägg som utkast i bloggen och huvudet vilka berör ämnena självkänsla, anonymitet, verkligt liv kontra nätsocialt liv, planering, struktur, döden, glädjen över relationer. Bloggvärldsbloggens veckotema om manlighet lockar också till funderande och skrivande.

Att vistas bland en massa duktiga skribenter och PR-folk på twitterströmen kan ibland få mig att känna prestationsångest.

”Ska lilla jag kunna matcha dom? Som skriver så bra, duktigt och initierat”.

När jag kvicknar till ur mitt förminskande tänker jag att

-Hur svårt kan det egentligen vara? Det är ju jag som skriver och jag får skriva om vad jag vill.

Jag försöker själv ofta ifrågasätta saker, vrida tanken en bit till och gå in på gatan där man inte ska gå. Så strunta i skylten och titta in.

Välkommen!

1 kommentar

Filed under bloggar, självinsikt, Uppbyggande

One response to “Första intrycket – Kom inte hit, här finns inget att se

  1. Det är så oerhört lätt att känna sig som en katt bland hermelinerna i strömmarna du talar om, men då gäller det att komma ihåg hur ståtliga vi katter faktiskt är. Ingen hermelin kan någonsin ta det ifrån oss.

Och vad tycker du om detta?

