Uppe sent och skriver, men var är männen

Jag satt uppe sent i går. För sent säger en del av samvetet men jag lyssnade inte på det örat. Jag blev inspirerad att skriva en sak och då var det bara att smida. Jag hoppade runt lite bland bloggar och fann en ny intressant läsning.

Det slår mig ibland att många av de jag läser och fångas av oftast tillhör den andra genushalvan. Och många som kommenterar här tillhör samma halva.

Var är männen?

Jag tror jag borde söka upp fler bloggande män som skriver ”mjukt”.

Mjuk hemsida

Mjuk hemsida

En bloggkollega tänkte att det var nog ganska ovanligt att jag som man skriver på det sätt jag gör. Känslor och funderingar. Naket och ärligt.

Ska jag ta fram lite mer macho? Visa att jag har ”cojones”? (Jag vet en som skulle bli glad/nöjd, kanske två).

Nä jag ska inte försöka vara något jag inte är, men jag ska försöka stå för det jag är. Ett litet steg i taget behöver jag flytta fram mina positioner. Jag behöver ta det varligt just nu för ibland är min självkänsla inte på topp. För att jag tvivlar på mig själv så mycket ibland.

Fler inlägg kommer om dagsform, bloggens öppenhet och min personlighet och var den passar in i helheten.

PS. Jag ska försöka skriva mer utifrån känsla ett tag.

5 kommentarer

Filed under Funderingar, Vardag

5 responses to “Uppe sent och skriver, men var är männen

  1. Jag vill bara säga att det är just detta som gör din blogg så intressant, att du skriver ”ur dig själv”. Man får alltid itutat sig att män och kvinnor inte kan samtala eller förstå varandra – men här få vi ju faktiskt se och läsa att du funderar lika mycket som vi i andra genushalvan och många gånger på samma saker – livet och människan.
    Och det är roligt att så många killar faktiskt också skriver – jag insåg att alla länkar jag har på min snubbellista är ”just” män – så dom finns allt men är lite svårare att hitta till i bloggvärden. Hoppas du fortsätter i samma stil – intressant att läsa och följa dig, i alla fall 😀

  2. Grace

    Jag läser så gärna här.

    Det är bra att män skriver. Vi kvinnor vill läsa om era tankar. Så många män låter bli att uttrycka sej i bloggvärlden, men jag har hittat flera stycken.

    Du, jag var på Diplomat, Afternontee. Suveränt.
    Bra tips där.

  3. Maria

    Du är väl många saker? Som dom flesta människor? Man har mjuka sidor, hårda sidor, obegripliga sidor, irriterande sidor, roliga sidor osv… Det är att vara en hel person! Man är den man är och hur skönt är inte det?

  4. antigone38

    Tycker du är b¨åde personlig, känslosam och modig!
    *ler stort*

Och vad tycker du om detta?

