Kommentarer är bra för hälsan

Värme (Bild från flickr)

Värme (Bild från flickr)

Många kommentarer på senaste tiden värmer.

Även om många inte varit direkt riktade till mig så är det kommentarer på andra håll. De sistnämnda värmer för att de är skrivna med hjärta och klokhet och för att folk faktiskt försöker förstå och sätta sig in i hur andra har det. Vissa är skrivna med varm medkänsla och ödmjukhet.

Här är två kommentarer från min egen blogg.

Du väcker både tankar och känslor med dina inlägg. Jag gillar det jag läser.

Av Grace på Ta ansvar och prioritera

Gillar din blogg!! Återkommer…. Tycker du gör ett bra jobb och är modig som skriver som det är…naket och ärligt! / Lina

Av antigone38 på Ta ansvar och prioritera

Jag tror att det är bra att ha kommentarerna fria. Det går ju alltid att redigera eller till och med radera när någon går över gränsen. Men det ska nog bara ske i yttersta nödfall.

 

Som svar till Grace och Antigone (och er andra med):

Jag skriver både med hjärna och hjärta. Tamejtusan om jag inte tycker att de från hjärtat är bäst! Hur som helst är jag glad att jag lyckats förmedla mina neuroners glada hopp via mina skriverier.

Fortsätt att ha egna åsikter. Fortsätt att tycka till. För det är ju det vi lever gott av, meningsutbyte, tankeöverföring.

4 kommentarer

Filed under Funderingar, livet, Uppbyggande

4 responses to “Kommentarer är bra för hälsan

  1. Även om de funderingar som jag skriver på bloggen kanske främst är riktat mot mig själv är det klart att det är roligt när jag får respons. Jag har lärt mig mycket om livet och om mig själv, om någon annan sen också finner det jag skriver läsvärt och lämnar en kommentar är det en bonus.

  2. genrep

    Härligt med så många ärliga reaktioner. Tror inte att Truthandficition riktigt var beredd på detta. (Det ligger något i det hon själv skrev här hos dig: ”om man inte vill ha mothugg så skall man undvika att blogga”.) Framför allt är det fantastiskt att så många människor delar med sig av sin vardag och sina erfarenheter kring att ha ADHD och kan berätta att det kanske inte är så enkelt som det kan se ut från utsidan att bara skärpa sig. Vi har långt ifrån samma livshistoria, men delar vissa erfarenheter och beteenden.

  3. Nu finns jag bara hos Aftonbladet!:-)

    Kommentarer får man göra som man vill med anser jag. Så länge de inte känns som krav på att man måste svara så fine…
    Sen tycker jag personligen att det är kul med mångfalden bland seriösa bloggare. Att en farsa mitt i livet bloggar känns mycket bra!
    Fortsatt lycka till!
    /Maria Moberg

  4. antigone38

    Hej där Farsan!
    Jag har precis samma problem som du med det där med tid och rum…tidsperspektivet är nog mitt allra svårast funktionshinder! Absolut!
    Påverkar allt i mitt liv, tyvärr…

    Håller på med en sida jag ska lägga till i min blogg, där en del av just den biten tas upp och vari ”felet” ligger….

    Pssst…;-)
    *viskar*…felet ligger i det spatiala minnet (förmågan)….kopplat till Amygdala….så…just den biten har inte med uppmärksamhetsstörning att göra…sitter i skallen på oss….*ler*
    MEN, det finns saker man kan träna upp det med…men så långt har jag inte kommit i min behandling ännu!
    Jag lever på mobil larmen!

    kram

Och vad tycker du om detta?

