Kan du resa dig?

En bloggkamrat skrev om svarta hål man trillar i under sin vandring på livets väg. Man trillar ner, ligger där ett tag, olika länge beroende på personlighet. De flesta tar sig ur hålet på egen hand eller med hjälp av andra eller verktyg de har till hands.  Terapistegen eller djävlarannamakniven kan komma väl till pass när man är nere i gropen.

Just nu håller jag på att resa mig efter att ha gått in i pappersväggen  förra veckan. Jag står upp och aktar mig för att springa för fort. Jag är sådan att jag ofta vill ta nya vägar och se nya spännande saker men ibland går det lite för fort och resten av själen, hjärnan och familjen hänger inte med.

Balans!

Jag hamnade av en slump på bloggvärldsbloggens inlägg om hjältar och blev berörd av en YouTube-video.

Så vad är en trött dag, eller en sur arbetskamrat i jämförelse.

 

PS. CpMamman skriver också om Nick Vujicic.

Ps2. Spelkonsol

Ps3. Nyare spelkonsol

PS4. Efter humor kommer allvar: Det blev ett kort inlägg men jag låter videon ovanför tala.

5 kommentarer

Filed under Funderingar, livet, Uppbyggande

5 responses to “Kan du resa dig?

  1. Jag har aldrig haft tillgång till terapistegen (allt har varit självterapi) och har varje gång jag snubblat och landat i ett sånt där hål varit ytterst noga med att inte dra med andra i fallet – i den mån det har varit möjligt.

    Men visst är det så, förr eller senare kravlar man sig ur det där hålet. Alltid.

  2. Maria

    Det är nog svårast för alla andra i ens närhet att hänga med när man springer fort genom livet. Ibland måste man ta sig ttid att stanna och förklara hur man tänker!

  3. livet ska vara i variationer annars skulle jag dö av trisstess och tråkighetstråk jag måste få vara som jag är sånt är det livet är sånt det borde få vara så för alla vi hade sluppit mycket höjda ögonbryn då

  4. Ja då man ser detta på videon, kan man lätt undra vad man gnäller för egentligen .. men det är klart att man vill resa sig igen, och kommer att göra det. Allt har sin tid och plats. Så med lite självinsikt – balans snart igen.

  5. H

    Det där är verkligen en bra inspiration. Han lät sig inte stämplas heller utan han gör precis vad han vill i livet.

Och vad tycker du om detta?

