Helgen – en tid för vila

Uråldrigt

Uråldrigt

Vi lyckades  hålla en lagom blandning av aktivitet, måsten och vila under helgen. Lördagen förflöt i lugnt tempo och på eftermiddagen åkte jag och barnen för att titta på levande dinosaurier. Nej inte svärmor, farmor, andra släktingar eller telefoner med nummerskiva. Vi såg ”Walking with dinosaurs” i globen vilket jag trots min vuxenhet (Hrrmmm) upskattade också.

Barnen ville köpa det hiskeligt dyra krimskramset som de sålde (merchandise).  Äldsten hade inte pengar tillräckligt och minsta ville inte använda sina pengar men ville ändå köpa. Hon blev ett offer för motstridiga känslor således. Jag avrådde från köp för det är ju bara SKRÄP. Möjligtvis en affisch som minne. Eller har jag blivit vuxen och tråkig när jag inte tycker att ett dinohuvud i mjukplast eller dinotassar i tyg inte är prisvärt? Jag vet(?) att de inte kommer att använda sakerna mer än högst tre veckor.

På söndagen fick jag och frun tillfälle att vara ”vi” när vi kunde åka iväg och se ”Pärlfiskarna” på Folkoperan. Fantastisk scenbild och ganska ovanligt ändå att man inte byter ut scenografin under pjäsens gång.

Jag kämpade med att hålla ner min stressnivå och tror att jag lyckades hyfsat. Fick anstränga mig att inte glo för mycket på skärmen. Efter veckans kollaps så är jag lite mer vaksam på klumpen i magen och förhöjda axlar. Har inte läst igenom min ”bloggbok” som jag hade tänkt så det projektet ligger och väntar.

PS. Hyr gärna filmen WallE. En film med ett varmt bultande robothjärta.

2 kommentarer

Filed under familj, Vardag

2 responses to “Helgen – en tid för vila

  1. Maria

    Grabben kom hem med en affisch…

  2. Ariel

    Tja.. dinotassar i tyg lät rätt mysigt ändå.. 😀

Och vad tycker du om detta?

