Att blogga om jobb och relation – blogglänk

Vicki på bloggen ”Tankar i lös vikt” skriver om att ”blogga om jobbet?”. Här är ett citat som gjorde att jag fångades och tyckte att det var så intressant att jag ville skriva och länka:

kanske att det kan skada om det finns problem som man aktivt försöker ta tag i. Det kanske kan jämföras med att exponera ett dåligt äktenskap i kris som man jobbar på.

Jag som säkert många andra bloggare kan skriva inlägg utifrån en känsla. Det är bra om man som läsare förstår att det är skrivet så. Känslor förbyts med tiden. Ett inlägg som upplevs som negativt av läsaren kanske förlorar sitt sammanhang i de känslor som föds hos läsaren, kanske en arbetsgivare eller en partner.

Jag skrev i en kommentar till Vicki

Det man lägger ut på nätet ska man stå för, både när det gäller arbetsplatsen eller en relation (i kris?)

Vare sig det gäller att lägga ut en fånig film på Facebook eller Youtube eller skriva en lysande debattartikel ska man som i allt publikt skrivande stå för det. Eller hur?

Och vill man twittra om det tänkte jag att taggen #personligpainternet kan vara bra.

PS. Läs även Karin C Fribergs inlägg om att blogga om arbetsplatsen som sporrade Vicki som sporrade mig…

Vem är du på nätet? (Bild från fliccr)

Vem är du på nätet? (Bild från fliccr)

1 kommentar

Filed under bloggar, Funderingar

One response to “Att blogga om jobb och relation – blogglänk

  1. Hon har ofta intressanta idéer och uppslag den goda Victoria. Har också gått och funderat i precis samma banor.

Och vad tycker du om detta?

