För många bitar – för många utgångspunkter

Jag har bloggat relativt intensivt det senaste året, jämfört med föregående år.

Det har varit kul och jag har fått massor med respons och mycket att fundera på. I takt med att kommentarer rullar in och utökas nätverket. RSS-listan fylls med mer och mer bloggar som verkar vara intressanta och som jag borde läsa någon gång. Jag kommenterar här och där mest av intresse och för att ytterligare utöka kretsen av presumtiva ”bollplank” till mina blogginlägg. Naturligtvis har jag registrerat mig på några bloggsammanställningssiter (långt nypåhittat ord) och Twitter har jag börjat med de senaste två dagarna mest för att intresset fick sig en skjuts när frun frågade om sociala medier. Och MSN-klienten, youtubekontot, privatmailen och då har jag inte nämnt facebook än…

Känner ni hur mycket det blev?

Ta det lugnt!  Sakta ner!

Kluven?

Kluven?

Kanske dags att samla ihop sig litet.  Jag har en liten gnagande oro som sitter och knackar mig i huvudet. ”Varför gör du det här? Vad vill du?”

Ibland känns det att det är för mycket att hålla ihop.

Alla delar är ju intressanta. Att de är skilda åt har ju sina logiska förklaringar. Åtminstone för mig logiska sett hur det varit.

Kanske skulle jag samla ihop alla ovanstående till att bli JAG? Låta farsanmittilivet smälta ihop med de övriga, twittret, msn, mail och telefon. För det är ju jag allihopa men olika delar.

Vilka delar väljer man att sammanfoga och vilka ska få stå för sig, åtskilda av internetanonymiteten?

Tanken på detta föddes ur några kommentarer på twitter om man ska följa (follow) anonyma twittrare.

6 kommentarer

Filed under bloggar, Funderingar

6 responses to “För många bitar – för många utgångspunkter

  1. Jag hoppas du finner en balans som passar DIG oavsett vad andra får för sig att tycka, tänka och ha för åsikter om det.

    • farsanmittilivet

      Hej fröken 🙂

      Jo så småningom kommer jag att hitta balansen.

      Jag tror att jag just nu har för mycket av allting. Jobb, blogg familjen. Fär många järn i elden så att säga. De flesta lika roliga men ibland måste man koncentrera sig på en sak lite mer.

  2. kvistlena

    Det luriga är att det är så lätt att tro att bara för att det är roligt så blir det inte stressande. Men visst tusan blir det det! Jag får dåligt samvete om jag inte bloggar varje dag. Vad är det för roligt med det undrar jag?
    En bra början är nog att släppa samvetet och bara göra det som verkligen känns lustfyllt och bara då.

  3. Hej på dig! Har bloggat till och från i många år, och kvistlena,, det dåliga samvetet att inte uppdatera varje dag vänjer man sig vid. Annars blir det ju inte roligt! Jag arbetat med kommunikation och stundtals med PR-frågor, och jag bara tala om att den utmaning som omvärldsbevakning innebär idag är grym. Och det är inte bara i ordets positiva bemärkelse. HUR ska man kunna ha koll på allt som skrivs i alla media om en särskild kund eller händelse? Jaja, jag skakar stundtals på huvudet och säger med gammalmodig röst till min dotter, 8 år, att när mamma var liten – då FANNS inte internet! När hon gör stora ögon drämmer jag till med: och det FANNS inga mobiltelefoner! vojne, vojne, var ska den här utvecklingen sluta, månne?

    • farsanmittilivet

      Hej Johanna. Välkommen och hur hittade du till min blogg?

      Vet du att för att ringa när jag var ung så var man tvungen att snurra på en skiva med siffror. Och folk svarade personligen i telefon, direkt. Utan att man behövde dirigera en inspelad röst.

  4. Tror jag hittade hit via en länk från en annan blogg. Minns inte.
    Och när jag var liten fanns bara TVÅ TV-kanaler och tecknat bara på julafton!

Och vad tycker du om detta?

