Det svänger ju

Jag lyssnar ibland på musik när jag jobbar. Det kan hjälpa till att stänga av eller få upp drivet i jobbet. Olika typer av musik för olika typer av jobb. Ska jag göra något repetitivt kodande där jag vet precis vad ajag ska göra så blir det tex Hoobastank. För mailgenomgång blir det lite oftast lite lugnare musik.

Jag har upptäckt att Country och Blues funkar väldigt ofta oavsett vad jag ska göra för jobb.

PS. Creedence Clearwater Revival har jag återupptäckt. Här är en okänd låt för mig.

2 kommentarer

Filed under Dagens låt

2 responses to “Det svänger ju

  1. Maria

    jag kör alltid Bandit på jobbet… jobbar i typ samma takt.

  2. genrep

    Själv blir jag väldigt lätt distraherad av både ljud och annat när jag ska prestera. Tappar fokus fullständigt. Men för dig verkar det funka tvärtom. Vet du om att Göran Söderlund, doktor på psykologiska institutionen vid Stockholms universitet, kommit fram till att barn med adhd fokuserar bättre om de får höra TV-brus samtidigt? Läs mer på: http://www.svd.se/nyheter/inrikes/artikel_207939.svd

Och vad tycker du om detta?

