Rädd för att göra fel – annat sammanhang

Prova på

Prova på

Jag är rädd för att göra något. Att inte våga. Ingen bra känsla.

Ändå har vi det ganska bra, hyfsat, lite halvljummet just nu men det kanske får vara så. Just nu.

Så mycket tankekraft går åt att hanka sig fram på jobbet  i den nya situationen jag har att det inte blir så mycket över till känsla och relation. Känner mig urvattnad eller som ett nästan urdrucket glas.

Jag vill vara mer uppfylld. Vill fylla på mig själv eller bli uppfylld av andra människor och annat. (Alltså inte sidsteppa relationen om nu någon trodde det).

1 kommentar

Filed under Deppighet, Funderingar, självinsikt

One response to “Rädd för att göra fel – annat sammanhang

  1. Maria

    Man behöver något som triggar hjärnan, inte bara jobbet utan andra privatsaker. Så man får tänka, utvecklas, fundera och diskutera. Utan sånt så dör jag. Tynar bort.

    Halvljummet i relationen kanske inte är så illa? Det kanske lixom bara är något som är?

Och vad tycker du om detta?

