Rädd för att göra fel

Idag var jag rädd. Rädd att göra bort mig. Rädd att göra fel. Rädd att alla ska tycka att jag gör eller kommer att göra ett dåligt jobb.

Puh! Ingen rolig känsla…

Men botemedlet upptäckte jag efter ett tag var att dyka ner i arbetet och försöka sätta mig in i vad som behövde göras. Ta en sak i taget och vara konkret. Och det hjälpte litet. Magontet släppte och jag tyckte bitvis att jag gjorde nytta. Mer sådant i morgon och jag kommer att må mycket bättre. Men det är mycket jobb som behövs göras men jag tror vi har en chans att fixa det.

Slå ihjäln bara

Slå ihjäl'n bara

Måste applicera det hemmavid också. (Inte slå ihjäl annat än den låga självkänslan förståss!)

(lunkhead ung dumskalle  då borde lunk betyda ungefär dumheter)

2 kommentarer

Filed under självinsikt, Uppbyggande

2 responses to “Rädd för att göra fel

  1. Du gjorde så rätt.
    Kul bild. Den säger så mycket om ”the lunk”.

  2. GodMorgon,

    känner igen mig i dina ord.. Måste också bli bättre på att känna mig trygg i mig själv & i det jag gör…

    Hoppas du får en bra tisdag..

    Stor kram.

Och vad tycker du om detta?

