Tråkigt, trött, tjatigt och trist

Noterade ni allitterationen?

Blockerat skrivande

Blockerat skrivande

Jag har just nu inte mycket ork. För ett par veckor sedan var jag utarbetad och jag vet inte om det dröjer sig kvar…? Jag vill skriva men det skulle troligtvis bli antingen massa ilska eller en massa meningslöst dravel, och det vill jag inte plåga mina läsare med.

Hos Grace pratades det om hur öppen man ska vara i sin blogg och hur mycket man ska lämna ut. Jag svarade:

Jag har haft ett dilemma om jag ska låta min familj och då framför allt min fru ska få läsa min blogg. Jag landar nog i att de inte ska då läsa. I alla fall inte nu.
Kruxet är att man får många bloggvänner och en hel del av dem skulle jag vilka ha som vänner i verkliga livet också. Där vet jag inte hur jag ska göra ännu.

Tar jag mig tid så är det kul, fel, det blir kul att skriva. För det är det jag gillar. Skriva och fundera. Finns det inte en maskin som kan duplicera dygnets timmar?

40-årskris

Nattens bibliotek och Christina Olsson (Tonårsbloggen) har inlägg om och undran om vad som händer vid ”40-årskrisen”. Det triggade mig för det är något som jag vill kommentera. För tusan! hela den här bloggen kommer ju ur en 40-årskris eller vad man nu vill kalla det. Lugn det blir ett eget inlägg om det.

Parterapin då?

Vi har varit på parterapi för en vecka sedan och jag brukar skriva om det men ledan har spritt sig ut i skrivarfingrar och skrivartankar. Jag vill skriva om det för att få en kontinuitet i inläggen om vår utveckling.

Bloggtorka

Egentligen är det lustigt för i samma stund som jag tänker ”nej jag orkar inte skriva något på bloggen, jag lägger ner den”. Så läser jag samma tankar på ett par andra bloggar jag följer. Men det är nog det retikulära aktiveringssystemet som spökar. (Läs för övrigt deltidspappans andra inlägg också, han är bra).

Det var kort om vad som rör sig i huvudet just nu.

Frid vare med er.

5 kommentarer

Filed under Deppighet, Funderingar

5 responses to “Tråkigt, trött, tjatigt och trist

  1. farsanmittilivet

    YES Jag klarade det! jag orkade skriva ett helt hyfsat och relativt meningsfullt inlägg. I’m back!

    Nu undrar jag vad jag är för ”flane” som skriver första kommentaren på mitt eget inlägg, en minut efter att jag publicerat det… Litar jag inte på mina läsare? 🙂

  2. Maria

    Varför ska man lägga ner bloggen bara för att man har andra saker som ligger på just då?
    Låt den bara vila från dig ett tag 😉

  3. nattensbibliotek

    Tack länkningen! Kram!

  4. Känner lite samma sak. Ja, skrivkramp alltså. I alla fall infinner sig inte den riktiga kreativiteten. Vardagen äter upp en. Och så har vi det där med sirapen. Som en nytänd energilampa: lyser svagt.

  5. lairama

    Det är jättesvårt det där med hur öppen man ska vara och vem som ska få läsa bloggen. Jag var nog lite för öppen i början och folk som jag inte hade tänkt skulle läsa hittade dit på något mystiskt sätt.

    Bloggtorka drabbar alla ibland. Det är väl bara att vänta ut den, för visst är det kul att blogga när lusten faller på. Kan funka bra som terapi också.

Och vad tycker du om detta?

