Lördag kväll – familjedag, tröttdag, sushimiddag, filmkväll

Där har du min/vår dag i korthet. Egentligen inte en så särdeles spännande dag. Eller händelserik. Men…

Vem säger att det måste vara fyllt av händelser? Min hjärna suktar efter något de senaste dagarna. Ett nytt steg på utvecklingsstegen. Jag har kännt mig lite uttråkad och rastlös i sinnet och jag har inte kunnat sätta fingret på vad det är som jag vill göra.takt_300

Jag tror att jag behöver en viss nivå av stimulans för att må bra. I min egen takt (som jag ännu inte hittat). Gudarna ska veta att det är svårt att hitta sin egen takt när man har en familj att synka med. Baktakt och fyrtakt. Inte alltid alla hjärtan och hjärnor klappar i takt och det måste accepteras och hanteras. Av alla.

Jag har i alla fall kladdat ner en del av vår uppgift. (Se även här)

Meningen är att man ska notera :
* I vilken situation (När var hur med vem)
* Vilka automatiska tankar som dök upp
* Vad man kände och styrkan i detta

Om man inte har papper och penna med sig så försvinner det fort som attan.

Det är jag nöjd med.

Jag är inte nöjd med mig själv att jag inte varit så närvarande i familjen på sistone. Det har iofs orsaker för jag känner att jag inte orkat vara närvarande. Och jag kan inte ännu vila tryggt i familjens hamn på något konstigt sätt. Jag har en oro… Synd!

Nu ska jag släcka ner och ta en skön dusch och krypa till kojs. Låta tankarna få lite ro.

PS. Filmen ”Desperaux” är gullig, bra och har ett förvånansvärt lugnt tempo för att vara en modern barnfilm. Härlig animation som skiljer sig lite från mängden.

PS2. (Inte playstation 2!) Sushi från favoriten i närbelägna centrum. Mums!

PS3. PS2.spel två ggr i dag och jag kunde avsluta i tid (nästan). Dvs inte bli sittande i sirap.

God natt på er vänner (fans). Tack för att ni finns.

2 kommentarer

Filed under familj, Funderingar, Vardag

2 responses to “Lördag kväll – familjedag, tröttdag, sushimiddag, filmkväll

  1. Åh vad gott med sushi! Det längtar jag efter, trots att jag har ätit egna hemlagade supergoda köttbullar idag. **Det** är vardagslyx! ;D
    Ha en fin helg!

  2. farsanmittilivet

    Jodå det blir en bra helg. Vi ska se över scheman, planera lite av hösten, gå ut i naturen, prata, eh vänta stopp! I alla fall då ordning på torpet.
    Precis när jag hade skrivit klart detta fick jag beskedet att kvällen började ta slut och om vi skulle då någon tid tillsammans på var det nu som gällde. Lite fel tid att säga det på det viset, vilket jag sa när vi satt och pratade i soffan. Men det blev en bra avslutning på slappadagen.

Och vad tycker du om detta?

