På tomgång eller full gas

Sakta ner?

Sakta ner?

Senaste veckorna har mitt liv gått i full gas. I alla fall i min hjärna vad gäller jobb, funderande om mig själv, bloggande och bloggläsande. Jag har nästan varit manisk i att läsa bloggar men undrar om jag inte har valt kvantitet före kvalitet. Jag har kommit på mig att bara skumma och inte läsa texterna vilket ibland är en skymf mot artikelförfattaren.

Jag tror att det är något jag söker samt att jag på något sätt är uttråkad och då fyller tankarna och timmarna med något.

Jag önskar att ibland hade förmågan att lugnt reflektera över saker i tur och ordning. Framförallt för egen räkning. Men den lille pajsaren inne i min hjärna säger ”Nästa!” och jag hinner inte resonera klart och komma till någon slutsats.

Måste hitta ett sätt, ett forum där jag kan ta det l-u-g-n-t och utan avbrott få tänka klart mina tankar. I alla fall så att de blir mer konkreta.

2 kommentarer

Filed under familj, Funderingar, jobb

2 responses to “På tomgång eller full gas

  1. Fattar de sensate inläggen mer än du förstår. Vet hur det är att vara ny på jobbet och så ”wonderful” och himla kompentent. Skönt och farligt samtidigt.

Och vad tycker du om detta?

