Människor som ler

Gick på min vanliga promenad fram tbanan på väg till jobbet. Läsandes bloggar på mobilen och försjunken i tankar som var trötta och lite håglösa. Då och då måste jag titta upp för att navigera och se till att jag inte går in i något eller någon eller blir överkörd. En massa andra människor följer och möter mig. En tjej i röd kappa passerar, hon är söt men du är inte det som där mig att le. Strax innan in passerar ler hon brett. Inte mot mig men inom sig själv och det är ett strålande pirrande leende. Det gör mig varm i kroppen och början på min dag blir lite behagligare.
Tänk om folk log lite mer? Man behöver inte vara glad, det räcker att dra på munnen livet på är det hela igång.

3 kommentarer

Filed under livet

3 responses to “Människor som ler

  1. Maria

    Folk ska absolut le mer, le mot livet för det sprider sån himla glädje!

  2. WoW

    Jag ler mycket i trafiken!
    Det har en sådan bra effekt på arga, frustrerade människor.
    De ler oftast tillbaka, lite överraskade 😀

  3. Spin Red

    Det är sant, leenden smittar verkligen.

Och vad tycker du om detta?

