Hatar, verkligen hatar sirap

Nu är jag där igen. Efter en relativt hyfsad dag på jobbet så kommer jag hem med barnen kl 17.20. Jag tänker att jag ska köra bilspel bara i 10 minuter och laga mat sedan…

Hur länge sitter jag. Säkert en timme.

-Jamen vad fan du har dig själv att skylla.

Visst kom hit och byt hjärna med mig då!

Hatar när det blir så. Hatar mig själv att min hjärna funkar så. Hatar!

Just nu!

Om 30 minuter eller en timme känns det bättre. Om jag får hålla på med annat som inte orsakar sirap. sirap

För er som inte vet vad jag menar med sirap kan ni söka på bloggen eller läsa här eller här.

10 kommentarer

Filed under Deppighet, Sirap

10 responses to “Hatar, verkligen hatar sirap

  1. Men hörru. Dataspel ska man såklart inte spela timmavis varenda dag, men jag har råkat hamna i samma situation som du med min äldsta dotter, snart sex år, och trots att vi ”egentligen” suttit på tok för länge har det varit stunder av stark och god närhet mellan oss. Mycket viktigt eftersom hennes lillasyster har lagt beslag på sin mamma i tre år nu, och stora får alldeles för lite av mig. Så jag tänkte först ”uselt föräldraskap — fy skäms på mig!” men sen slängde jag skuldkänslorna överbord. Och si! de drunknade!

    • farsanmittilivet

      Timmavis blir det bara då och då. Det är mer ”sirapen” som behövs åtgärdas.

    • farsanmittilivet

      Välkommen till mitt krypin förresten. Din blogg verkar läsvärd och jag ska titta in på vägen till jobbet i morgon.
      Jag har lagt in en länk till dig i min länklista.

  2. Farsan, jag måste fråga, spelade du spelet själv eller med kidsen?

  3. Självklart, det var det jag anade, det lät på Miss G som att hon trodde att du satt och spelade med kidsen.

    Jag tror att jag förstår vad som händer faktiskt, jag känner igen det du säger. Du vill bara snabbt fly undan lite eller kanske bara få koppla av lite innan du tar tag i det som ska göras. Försök att tänka åt andra hållet i stället, om du gör klart det andra först så får du inte bara lite mer tid sen, du slipper dessutom en grinig sambo. Eller är jag fel ute?

  4. Maria

    ”Tömma hjärnan” kallas det.

    Fast jag skulle bli skogstokig om någon jag levde med kom hem halv sex och sedan spelade spel 1 timme utan att laga mat. Troligtvis skulle jag sitta på Hinseberg efter en sådan händelse.

    Man har egna behov – visst, men att vara vuxen är att först laga middag och sen kunna ägna sig åt mer egosaker.

  5. farsanmittilivet

    Åsa: Det är klart att det finns bra strategier för att få tillfällen till att ”tömma hjärnan”. Det där vet du och jag intellektuellt och vi förstår också konsekvenserna av att dröja med saker eller ta dem i fel ordning. Intellektuellt alltså.

    Om man nu har en hjärna som funkar som jag börjar tro att min funkar så blir det överhettning ibland. Det som jag kallar sirap och det läget är svårt att ta sig ur. Det går med träning och viljestyrka men ibland räcker det inte till. Tyvärr…

    Maria: Jag skulle bli skogstokig jag med, eller kanske inte skogs…

    Men jag blir ju tokig på mig själv. Efteråt.
    Jag får hitta strategier så att jag minimerar risken att hamna i de här lägena. Det är också att vara vuxen. Till exempel kan jag bestämma mig för att inte spela ens en minut innan maten är klar. osv osv.

    Som vuxen har man mer erfarenhet och förhoppningsvis större vana att dra slutsatser av den. Det kan ju underlätta.

  6. farsanmittilivet

    För övrigt så kändes det bättre efter en timme när jag koncentrerat mig på matlagning och andra göromål. Sirapen rinner ur, och hjärnan känns klarare.

  7. WoW

    Maria och Farsanmittilivet ska nog inte dela vardag….

    Två personlighetstyper som ska försöka passa ihop med rätt så olika förutsättningar.

    Då krävs det mycket kärlek!

    Kanske lite likt min hemsituation…..

Och vad tycker du om detta?

