Två dagar i sirap och en kväll i socker

Jag har inte skrivit något på nästan två dagar. Jag har varit i sirapen samt haft fullt upp på jobbet. Jobbet kräver mer av mig nu när jag har fått ansvar för ett förvaltningsprojekt. På gott och ont. Jag ska ta mig tid på kvällarna en halvtimme då och då.

Vet inte riktigt var jag ska börja att nysta och åtgärda nu? Känns som en sak för mycket, två barn med särskilda behov, nyovan position på jobbet, en hjärna som strejkar då och då samt en relation som blivit lidande pga många av dessa orsaker.

Back to basics kanske? Eller vad tycker ni ska vara min prioritet nr ett?

Kommer att sova gott i natt. Har ätit god middag som någon annan betalat. Gott sällskap var det. (kollegor). Skön avslutning på kvällen var det i alla fall. På mitt eget sätt.

God natt på er bloggvänner. Jag skulle vilka träffa er i verkliga livet också.

8 kommentarer

Filed under Funderingar, jobb, livet, Sirap

8 responses to “Två dagar i sirap och en kväll i socker

  1. Har du kommit fram till vad du vill med livet? Det märks att du är väldigt ambivalent, jag har aldrig varit med om någon som ger så mixade signaler som du gör. Annars brukar jag rätt snabbt få kläm på vad personen vill innerst inne, stanna eller gå. Det gör i sin tur att jag är väldigt försiktig med kommentarer eftersom jag inte vill riskera att påverka dig åt något håll.

    Om du inte har bestämt dig för något så borde det vara din första prioritering. Jag känner dig inte iofs, men jag kan tänka mig att det är just det som är orsaken till att du inte fungerar riktigt hundra, att du inte kan tänka klart och att du liksom ”fastnar i tiden” ibland och inte kan ta dig för saker eller helt enkelt inte orkar.

    När du väl har bestämt dig, oavsett för vad, så kommer du direkt komma ur den här fasen du är i just nu och allt (med definition) kommer bli otroligt mycket enklare!

    Vad gillade du låten?

    Ha en fantastisk dag! =)

  2. ojj, det borde nästan vara straff på att skriva en kommentar som är längre än inlägget… *fniss*

  3. nattensbibliotek

    Fokusera på det lilla dagliga härliga.
    En kram av barnen
    En god kaffe
    En lång dusch
    En kärleksnot från din käresta
    En nybäddad säng
    En god natts sömn

  4. farsanmittilivet

    Tack för era svar.
    Här kommer ett kort svar för jag ska till en session med vår parterapeut.

    Nattensbibiotek: Det är vad jag ska ta när jag kommer hem. För övrigt kan min fru hämta i skolan i stället för mig vilket innebär att jag kan jobba igen lite timmar. Kanske få lite arbetsro.

    Åsa: Jo ambivalent har det varit tiidgare och just nu är det lite många saker som händer så det är skakigt och stressigt av den anledningen.
    ”Stay or go” Just nu är det stay. Men det är ovan nämnda alla aktivteter som tar kål på migjust nu.

    Kramar till de som vill ha.

  5. farsanmittilivet

    Åsa: Glömde att berätta om låten. Coldplay är bra. Kan inte lyssna på texten just nu. Måste läsa den för att det ska gå in.

  6. Maria

    Prio nummer ett är att må bra. Mår man inte bra fixar man inga andra prios. vad får dig att må bra? Vad behöver du? Vad kan du tänka dig att ägna lite mindre tid åt ett tag?

  7. Ah vad bra, då är det ganska enkelt, precis som Maria påpekar måste du fundera över vad som får dig att må bra och lyfta fram dom sakerna lite extra. För att orka med allt annat.

    Angående låten så vill jag bara klargöra att jag inte menar att precis varje ord stämmer in på er, jag bara kom att tänka på er som har det lite jobbigt just nu, och det kan man ju ha på olika sätt. =)
    Och låten är ju så sjuuukt bra!

  8. Pingback: Farsan mitt i livet

Och vad tycker du om detta?

