Dagen – högt och lågt, bra och dåligt

Tränade i morse i kundens fantastiska gym. Sprang en kortis på löpbbandet och tog några simtag  i den minimala bassängen. Känns skönt och jag hoppas jag kan hålla igång ett par ggr per vecka i fortsättningne. Jag ska prova att köra korta pass och ofta. Gjorde en miss for jag drack inte tillräckligt med vätska efter träningen vilket nog bidrog till att jag däckade ihop med början på eftermiddagen. – Skärpning kost dryck och motion!

Tröttheten gjorde att jag inte orkade hålla tempo för att få barnen i säng i tid så när frun kom hem efter en afterwork-öl så blev hon lite ledsen för det. Déjà vu! Vi har varit där så många ggr förr och jag hatar det. Jag försöker mitt bästa och kämpar med de förutsättningar jag har (koncentration etc) och i den situationen behöver jag inte bannor (fick inga nu dock för hon visste inte hur hon skulle tackla det hela etc etc).

I morgon har jag ett viktigt möte om mina arbetsuppgifter och jag har haft det i bakhuvudet också hela dagen. Jag oroar mig mindre för det nu men det kan ändå vara viktigt för jobbutvecklingen.

7 kommentarer

Filed under Note to self, Träning, Vardag

7 responses to “Dagen – högt och lågt, bra och dåligt

  1. Förlåt jag kansle är lite korkad.. vad menade du med att du inte orkade hålla tempo och få kidsen i säng i tid? Att du glömde bort vad klockan är och de var fortfarande uppe när frugan kom hem?

    • farsanmittilivet

      Åsa: Tempo. Vi brukar börja läggningsförberedelser vid åtta ca. Jag orkade inte börja då för att jag varit igång hela dagen plus att jag var trött och inte hade fokus. Ibland har jag svårt att strukturera det som ska göras. Det tar stopp i hjärnan. Att lära sig hantera det var tid. Igår var inte den tiden…
      Jag orkar inte just nu hantera på många saker på samma gång som det var i går. Jag hade mötestankarna i skallen och hur jag skulle hantera det var i min hjärna det som tog mycket kraft.

  2. Pingback: Ett förlåt « Farsan mitt i livet

  3. truthandfiction

    Nänä, tror inte på ursäkten! Men vid det här laget vet du väl hur jag känner i frågan…Din fru hade ALL RÄTT att vara sur. Det finns inget ”jag orkar inte” i ett partnerskap.

    • farsanmittilivet

      Det finns det visst.

      Det var ett jag orkar inte idag. Eller som jag skrev på annat ställe att det kanske mer handlar om prioriteringar. Och hon hade en annan prioritering den dagen.

  4. truthandfiction

    Ja, att det handlar om prioriteringar håller jag med om…

  5. Fast det rimmade lite illa, hade du lagt ungarna i tid så hade du ju fått mer tid för dig själv att fundera i lugn och ro? Du hade med andra ord kunnat prioritera dig själv och kommit undan lättare.. ;D

    Jag tycker du borde kolla in mitt senaste inlägg förresten, apropå prioriteringar och ”down”-perioder…

Och vad tycker du om detta?

