Så mycket att skriva, så lite tid

Tiden går...

Tiden går...

Titeln är lite ironiskt skriven för det handlar inte om tid, det handlar om prioriteringar. Vad man behöver göra och inte. Om det är viktigare för mig att då ut en tanke,då får middagen bli en halvtimme sen.

De senaste dagarna har växlat mellan att inte ha någon ro i kroppen och ha svårt att sova till att lämna mig lugn och glad och ta livet med lite mer tålamod.

Jag har massor med halvfärdiga tankar som jag vill tänka klart och reda ut. Förmodligen är det en del av min personlighet,att det dyker upp en massa ostyrigt som jag inte alltid förmår kanalisera.

jag börjar med att ta en paus på fem minuter och titta på folk som har förbi. En stunds drömmande. Sedan blir det jobb, som för övrigt känns roligare nu när jag tagit mer plats och känt mig nyttig.

Idag får nästan hela världen en kram.

Lämna en kommentar

Filed under bloggar, Funderingar, självinsikt

Och vad tycker du om detta?

