Goda vänner, öl och mat skapar intressanta drömmar

I går kväll träffade jag ett gäng gamla arbetskamrater på en lokal pub. De flesta känner jag sedan tjugo år tillbaka när jag började mitt yrkesliv. (Så gammal är jag…) Jag gillar dem , de är glada uppsluppna och umgänget med dem är otvunget. Vi åt och drack och hade väldigt trevligt. Jag trillade hem vid halv tolv tror jag, inte så värst sent. Men jag var ganska mätt och däst efter en stor caesarsallad och två pints.

Fram på morgonkvisten drömde jag.

Det var samma gäng (nästan) fast den utspelade sig i Norrland för det var kallt. I drömmen åkte vi iväg på efterfest och för att sova över hos en av de föredetta kollegorna. De hängde med  tjejer som jag aldrig träffat men som säkert var kompisar till mina kompisar. Några av tjejerna ägnade mig sitt intresse och det var ju smickrande men, jag är ju gift! Jag minns att kollegorna tittade på mig lita halvöppet och halvt i smyg ungefär som ”hur ska han göra nu?”. Jag minns att jag stod med en av tjejerna och såg på kollegorna i en spegel och jag sade ”Ja nu undrar ni säkert vad han ska ta sig till eller hur? Men så roligt ska vi inte ha det”. Jag flörtade tillbaka men mer än så hände inte.

Drömmen var väldigt intensiv som drömmar kan vara när man sover lite oroligt efter en festkväll. Den lämnade mig förundrad men inte frustrerad.

Lämna en kommentar

Filed under Funderingar, Vardag

Och vad tycker du om detta?

