På date med en speciell person

Kvällssol

Kvällssol

Gårdagen var riktigt lyckad. Min dejt mötte mig vid tbanan och vi gav varandra en kram. Sedan strosade vi långsamt mot den indiska restaurangen på södermalm. Tyvärr var ingen vidare bra pratmiljö men maten var kanongod!

Efter att ha ätit oss mätta strövade vi längs södermalms gator och så småningom ner på Södermälarstrand i den vackra kvällssolen. Hela tiden pratandes om vad vi tyckte att vi lyckats med i våra liv, vad vi var stolta över.  Vi frågade och hjälpte varandra att komma på saker som var värda att vara glad och stolt över.

Det kändes skönt att kunna vila och ta det lugnt i samtalet. Jag som innan varit lite nervös och inte visste vad jag skulle prata om. Jag bestämde mig strax innan dejten att låta oron flyga och fara. Blir det bra så blir det. Testa att låta tankarna flyga blir det snett så rättar man till det.

9 kommentarer

Filed under familj, kärlek, livet, Relationer, Uppbyggande, Vardag

9 responses to “På date med en speciell person

  1. Sådärja, det låter ju som att ni kommer få ”med beröm godkänt” på hemläxan, för att använda ett uttryck som min käre morfar gillade… Hoppas att det var lika bra som det låter! Har du tagit bilden själv? //Å

  2. farsanmittilivet

    Det var så bra. Lite blandade känslor dök upp under kvällen men totalt sett så var det en skön kväll.
    Nej jag spelar inte poker. Tjänar man bra?

  3. farsanmittilivet

    Upptäckte att jag svarade på ett annat inlägg,.. Jag har tyvärr inte tagit bilden själv men solen lyste på samma sätt.

  4. Det gör inget, jag fattar ändå..! =)
    Bilden skulle faktiskt kunna vara från Västerbron eller så, den var väldigt fin, höstkvällarna är ju fantastiska i vår härliga stad! Mjaa.. det är ett ganska lönsamt extraknäck, skulle jag vilja säga! Pokern, alltså. =D

  5. Maria

    Precis så ska bra samtal vara!

    • farsanmittilivet

      Jepp. Jag vill ha fler bra samtal, med flera personer. Du ligger på en tioitopp lista på de jag skulle vilja ha bra samtal med.

  6. Maria

    Jag tackar!
    Dito.

  7. H

    Sv: Nja, för att vara finkänslig så är det jag som haft ett celibat på fyra dagar. Han har haft ett betydligt längre. Fyra dagar är länge för mig…o hade varit det för honom förr också.

  8. WoW

    Jag har halkat in här med ibland…

    Jag har flyttat runt lite för jag skriver inte så att jag blir överlycklig om familjen läser vad jag skriver.

    Till slut har jag gjort som andra att jag har två bloggar, en helt och hållet med lösenord.

    Min öppna blogg finns här:

    http://wickedandwild.wordpress.com/

Och vad tycker du om detta?

