Vad bloggandet betyder för mig

Bloggen är min ventil, mitt bollplank och klotterplank. Utan den skulle jag ha skrivit för byrålådan. Jag har här fått utlopp för att skriva om funderingar och känslor. Men det bästa av allt: Jag får kommentarer, vänliga ord och en förtjänt spark i ändan som gör att jag tar mig vidare ett steg i taget.

Bloggandet är bra men det får inte ta upp all tid man har. Precis som mycket annat så är det lätt att fastna. Om det stannar i cybervärlden så är det lätt att det till slut blir torftigt. Bloggandet måste som allt skrivande ha en mening. Det kan räcka som det är med dialogen, som jag gärna har mer av. Det skulle vara kul och inspirerande att ta ett steg till och träffa de som givit mig kraft, tankar och inspiration. Jag känner mig snart mogen att göra det.

Alla ni som läser och kommenterar TACK!

1 kommentar

Filed under bloggar, livet

One response to “Vad bloggandet betyder för mig

  1. Pingback: Modet att tala – Modet att vara ärlig mot sig själv « Farsan mitt i livet

Och vad tycker du om detta?

