Uppstressad efter helgen?

Just nu känenr jag mig så stressad. Jag gick och lade mig vid 12 i går. Innan jag gick till sängs satt jag och spelade bilspel på Playstation. Kul tisdfördriv. Frun hade gått och lagt sig men efter 30 minuter kommer hon upp och ber mig sluta spela för klickandet från handkontrollen stör henne. Ok, hon har sovit dåligt senaste veckan och behöver sova eftersom hon ska jobba i dag så jag slutar köra.

Jag ska inte ta ansvar för hennes sömn men jag kan underlätta. Ofta har hon svårt att sova om jag inte ligger bredvid, men jag har lite senare vanor än henne så vad ska man göra i det fallet…?

Jag stressar också för att jag inte vet vilket håll näsan ska peka åt. Samma gamla funderingar på mig själv. Var trivs jag, med vad och vem. etc etc. Slå mig i huvudet med en stor klubba tack!

Helgen hade sina goda och ljusa stunder också även om det inte låter så i början på inlägget. I lördags åkte vi till Birka med ett par goda vänner samt våra småttingar. Barnen satt på undre däck och läste och spelade Gameboy. Hur gemytligt och gulligt var inte det på en skala. De har väldigt bra tillsammans när de inte gnölar på varandra och det gör de i och för sig väldigt sällan.

Våra vänner som kommer från fruns sida är ett par med döttrar i övre tonåren så de är mycket friare nu och kan ge sig ut själva. Vi tycker om dem för de är lätta att prata med och naturliga till sättet. Bekvämt, man behöver inte göra sig till eller tänka på vad man säger eller försöka hålla igång en konversation om ointressanta saker. Sådant gillar jag.

Birka med vikingaby och vacker natur kan rekommenderas och min morgonsurhet försvann under vistelsen där.

Kvällen avslutas som en lördagskväll kanske brukar avslutas i många hem? Barnen går och lägger sig, vi duschar och sedan drar vi ett rosa täcke över det som hände efteråt. Faktiskt kom jag på mig själv med att verkligen hänge mig! Bara vara där och då. Inga saker som stör. Hon och jag. Kom på mig själv att tänka på en annan person i början. Lät tanken vila i sinnet och sedan drog den sig bort.Inget som störde faktiskt utan mer en känsla och ett konstaterande.

Får man tänka på andra när man älskar med någon? Hur tänker ni?

För övrigt har vi haft en ok samvaro jag och frun. Vi skämtar pratar och planerar. Dock har vi inte berört några tunga ämnen och det är väl där skon skaver litet grand. Vi har inte gjort våra KBT-läxor/parterapiläxor som vi borde. Jag antar att vi inte är mogna för det?

4 kommentarer

Filed under familj, Vardag

4 responses to “Uppstressad efter helgen?

  1. Maria

    Du funderar mycket och jag finner det intressant. Män är ofta så förtegna om deras funderingar såvida det inte handlar om inköp av en ny bil.

    Får man någonsin svar på frågorna ”Var trivs jag, med vad och vem”, finns det svar för det? Är inte svaren flexibla? Föränderliga i all evighet. Måste man ha svar på det? Kan man inte bara leva?

    I tanken är man fri. Man får fundera och fantisera om vad man vill! Om fantasin däremot blir enda hjälpen för att man ska kunna ha ett samliv så är det nog samlivet det är mer fel på än fantasierna…

  2. farsanmittilivet

    Kul det där med bilen. Då skulle jag välja i evigheter.
    Funderingar: det kan jag ha den här bloggen till precis som du. Att då ut tankarna innan de rinner över. Så kan man bara leva sen.
    Nä. Svaren där man inte. Det kanske är mer en känsla man är ute efter? Nu och här trivs jag, etc. Någon slags hum om förutsättningarna för när man trivs borde man väl ha eller hur?

  3. Maria

    Om man ens tänker tanken på huruvida man trivs eller inte så tror jag inte att man trivs speciellt bra

  4. …om man tänker på någon annan än den man älskar med, älskar man verkligen då? Är det inte bara sex?

Och vad tycker du om detta?

