Våga leva trots allt

En bloggvän har skrivit två inlägg om att våga som jag skriver under på och peppas av.

Maria har tankar och åsikter som jag delar men inte ännu hunnit praktisera fullt ut i verkliga livet (IRL vs IBL*).

Jag lyssnade på Malin Sävstams sommarprogram. Första delen lyssnade jag när jag var ute och promenerade. Det går inte att hjälpa att tårarna börjar rinna när hon berättar om kärleken till sin man och sina barn som hon förlorade i Tsunamin.

Här kan vi verkligen prata om att våga leva. Från att ha varit en liten svart trasig pöl lever hon idag och uppskattar livet trots och tack vare det hon gått igenom. Hon berättar väldigt bra, rakt och öppet om hur hon kände då och känner idag.

När man hör Malin berätta får mycket av tillvarons skitsaker ett annat perspektiv. Tack för det Malin!

* IRL vs IBL – In Blog Life. Nu har jag myntat ett nytt begrepp?! Här läste ni det först!

4 kommentarer

Filed under familj, Funderingar, självinsikt, Uppbyggande

4 responses to “Våga leva trots allt

  1. Maria

    Jag levde mitt liv IBL länge tills jag insåg att det funkar IRL med 🙂

  2. farsanmittilivet

    Fanken var snabb du var!

  3. Maria

    Jag lever mitt liv i 180, så även läsningen av inlägg… eller så har jag lunch framför datorn 😉

  4. Pingback: Bölgråt på E65 « Truthandfiction

Och vad tycker du om detta?

