Att veta när det är dags att ge upp

Jag läste i en annan blogg inlägg som handlar om att bli omtyckt för den man är. Kommentarerna behandlade bland annat frågan om när man ska ge upp en relation/förhållande.

Jag skrev som kommentar:

Det där med att veta när det är dags att ge upp är knepigt. För om man går omkring och tänker så… Då är det nog dags att ge upp.
Jag menar att om man försöker mäta upp och hitta en gräns för när det är dags att dra, har väl gränsen redan nåtts. (Trulsanna har skrivit bra om detta, respekt och acceptans)

Det gäller väl att fundera ut gränsen och sedan glömma bort det man precis har tänkt. Så kan man leva glad och lycklig tills något/tillräckligt mycket händer som passerar gränsen.

Vissa grundläggande principer har man väl som man inte ruckar på förstås. Men det är väl ganska självklart antar jag och utan en acceptans av dessa så skulle det väl (förhoppningsvis) inte komma en relation till stånd till att börja med.

(Ingen ide att du googlar efter nämnda blogg för den är endast för inbjudna)

1 kommentar

Filed under Funderingar, kärlek, Relationer

One response to “Att veta när det är dags att ge upp

  1. Maria

    Jag tror inte heller att man går omkring och grubblar på det innan det lixom är försent. Tyvärr.

    Tänk vad enkelt (fast vansinnigt tråkigt) om det fanns en bok som:
    A/ beskrev vad kärlek är
    B/ när man ska starta en relation
    C/ avsluta en rerlation
    D/ söka nytt jobb
    Eller vad det nu må vara. Nu talar jag inte om storsäljande självhjälpsböcker utan en konkret ”Maria, på torsdag v 33 så träffar du kärleken. Slå till”

    Och hur spårade jag ur så här mycket nu? Min hjärna lever ett eget liv.

Och vad tycker du om detta?

