Skitdag! – Tankarnas och ordens makt

Jag tror på ordets och tankens makt.  Som du tänker så blir det. Har du dåliga tankar så kommer säkert ett anfall av dålig karma som ett brev på posten.

Ändå…

  • Idag visade det sig att min privata lösenordsdatabas som jag har på USB-stickan verkade vara korrupt… Hoppas att jag har en bra backup.
  • Jobbet suger och jag har ingen motivation att göra det jag borde göra. Tråkigt dödstrist , saker jag inte vill jobba med. Blä!
  • Tänker på allt vi borde gjort vad gäller relationen (men har kanske för höga förväntningar…?)
  • Tänker att jag snart bryter ihop och accepterar att jag är en rutten människa.

Hmm vad var det jag skrev i början på det här inlägget…?

Nu känns det bättre. Lite faktiskt.

(Bilden har inget med mig eller mig närstående personer att göra, alls, faktiskt.)

1 kommentar

Filed under Deppighet, Funderingar, Uppbyggande, Vardag

One response to “Skitdag! – Tankarnas och ordens makt

  1. Maria

    ok, du kanske bryter ihop och inser att du är en rutten människa. Sen då? är inte ruttna människor värda något? är vi inte alla lite småruttna till mans? Kan man få tycka om sig själv ändå? Kan man få bli omtyckt för att man har flera sidor varav ruttenheten är en?

    Sånt funderar jag på. Jag hittar inga svar. Det enda jag vet är att jag försöker att inte döma mig själv så hårt. Jag får finnas. Jag får vara lycklig fast jag är rutten ibland.

Och vad tycker du om detta?

